Αντρικές κουβέντες και άλλα … τινά !

19 Ιουνίου, 2010

«Έφυγε» από κοντά μας ο μεγάλος πορτογάλος συγγραφέας και επαναστάτης ΖΟΖΕ ΣΑΡΑΜΑΓΚΟΥ.

Είναι αυτός που (σε ελεύθερη μετάφραση – δική μου, φυσικά) είπε το περίφημο:
Το σώμα μου παράγει ορμόνες που μεγαλώνουν τα γένεια μου και κάτι άλλο, που με κρατάνε Κομμουνιστή !
Δεν θέλω να αλλάξει τίποτα, γιατί αλλιώς θα ντρεπόμουν !
Δεν θα ήμουν ούτε άντρας ούτε Κομμουνιστής !

Βέβαια, το πιο σπουδαίο απ΄όλα, βρίσκεται στο έργο του «Το τετράδιο» (εκδόσεις Καστανιώτη), όπου αναφέρεται το παρακάτω ερώτημα, από τον Αλμέιντα Γκαρέτ, τον μεγάλο Πορτογάλο ποιητή και θεατρικό συγγραφέα του 18ου αιώνα:

«Κι εγώ ρωτώ τους οικονομολόγους, τους πολιτικούς, τους ηθικολόγους:
(σ.σ.: να συμπληρώσω εγώ, τους συμβιβασμένους συνδικαλιστές, τους παπαγάλους-δημοσιογράφους, τους δήθεν «αναλυτές», τους δήθεν «ανανεωτές»)
υπολόγισαν ποτέ τον αριθμό των ατόμων που υποχρεωτικά καταδικάζονται σε αθλιότητα, σε άνιση εργασία, σε εξαχρείωση, σε αφροσύνη, σε διεφθαρμένη άγνοια, σε ανίκητη δυστυχία, σε απόλυτη ένδεια, για να παραχθεί ένας πλούσιος;».

υ.γ. οι υπογραμμίσεις δικές μου. Χωρίς άλλο σχόλιο, δεν χρειάζεται άλλωστε!