Στον πόλεμο, απαντάμε με πόλεμο !

Γιορτάζουμε το ΟΧΙ του ελληνικού λαού, στον ιταλικό φασισμό και στον γερμανικό ναζισμό !

Με αφορμή το γεγονός αυτό, να πούμε δυο λόγια.

ΤΟ ΚΚΕ ΣΑΛΠΙΣΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι

πάντα είν΄ο ίδιος ο λαός

Ενδεικτικό είναι το τμήμα εκείνο από το γράμμα του σ. Νίκου Ζαχαριάδη, Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε., από τις φυλακές της Κέρκυρας, όπου τον έστειλε … «διακοπές» το αντιδραστικό μεταξικό καθεστώς, στις 31 του Οχτώβρη του 1940:

– … ο κάθε βράχος, η κάθε ρεματιά, το κάθε χωριό, καλύβα με καλύβα, σπίτι με σπίτι, πρέπει να γίνει φρούριο του εθνικού απελευθερωτικού αγώνα.

Ναι !
Τότε που κάποιοι ετοίμαζαν βαλίτσες για το Κάϊρο, τότε που κάποιοι ετοιμάζονταν να συνεργαστούν και μάλιστα στενά με τον γερμανό καταχτητή …
Ακριβώς τότε, το Ηρωϊκό Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, μέσω του Γενικού Γραμματέα του, του Ήρωα Νίκου Ζαχαριάδη, σάλπιζε μήνυμα Αγώνα και Αντίστασης !

Όπως ακριβώς, τηρουμένων των αναλογιών, γίνεται και ΣΗΜΕΡΑ, που στην βάρβαρο πόλεμο που εξαπολύουν εντάντια στην εργατική τάξη της χώρας μας, κυβέρνηση, τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου, οι ξεπουλημένες ηγεσίες των συνδικάτων, οι ορντινάτσες και τα παπαγαλάκια τους …

Το ΚΚΕ καλεί τον Ελληνικό Λαό με την ψήφο του στη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ σε όλη την Ελλάδα, να ξεκινήσει μια Νέα Αντίσταση !

42 Responses to Στον πόλεμο, απαντάμε με πόλεμο !

  1. […] Ενδεικτικό είναι το τμήμα εκείνο από το γράμμα του σ. Νίκου Ζαχαριάδη, Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε., από τις φυλακές της Κέρκυρας, όπου τον έστειλε … “διακοπές” το αντιδραστικό μεταξικό καθεστώς, στις 31 του Οχτώβρη του 1940: – … ο κάθε βράχος, η κάθε ρεματιά, το κάθε χωριό,… [Διαβάστε το υπόλοιπο του άρθρου στο blog του (202 λέξεις)] […]

  2. […] Ενδεικτικό είναι το τμήμα εκείνο από το γράμμα του σ. Νίκου Ζαχαριάδη, Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε., από τις φυλακές της Κέρκυρας, όπου τον έστειλε … “διακοπές” το αντιδραστικό μεταξικό καθεστώς, στις 31 του Οχτώβρη του 1940: – … ο κάθε βράχος, η κάθε ρεματιά, το κάθε χωριό,… [Διαβάστε το υπόλοιπο του άρθρου στο blog του (202 λέξεις)] […]

  3. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Ελάχιστο δείγμα (τα λινκς που βάζεις), για να εντρυφήσει κανείς στα Ιστορικά Γεγονότα εκείνης της εποχής και να βγάλει τα απαραίτητα συμπεράσματα.

    υ.γ. φυσικά αυτά τα ιστορικά γεγονότα, δεν διδάσκονται … ίσα – ίσα …

  4. Ο/Η kolokotronis λέει:

    Μπορεί να μην διδάσκονται επίσημα, όμως το ΚΚΕ, με την δράση του εκείνη την περίοδο, έχει περάσει οριστικά στην συλλογική μνήμη του ελληνικού λαού σαν η πρωτοπορεία του αγώνα.Και αυτό είναι μιά τεράστια επιτυχία για το Κόμμα και παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.Είναι αυτό που λέμε: «τίποτα δεν πάει χαμένο!» ή αλλιώς, ο ελληνικός λαός, βαθειά μέσα του, αναγνωρίζει πώς κάτι οφείλει στο ΚΚΕ και αυτό αργά ή γρήγορα θα εκφραστεί!

  5. Ο/Η philemon λέει:

    Ελάχιστο δείγμα αλλά χρήσιμο για πολλούς αυτό που δίνει ο ΤRASH.

    Την καλημέρα μου!

  6. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Εννοείται φάρε πως έχεις δίκιο,
    αλλά ελπίζω πως τα άρθρα αυτά είναι τουλάχιστον μια αρχή…

  7. Ο/Η faros λέει:

    kolokotronis: Που λες, πριν κανά δυο χρόνια, έγινε στην Θεσσαλονίκη μια Έκθεση από ένα μικρό τμήμα του Ιστορικού Αρχείου του Κόμματος !

    Πήγαμε … και εκείνο που θα σου πω είναι ότι πέρασαν τρεις (αριθ. 3) ώρες μπροστά στα εκθέματα, χωρίς να το καταλάβω !
    Αρκεί να σου πω ότι στο Βρετανικό Μουσείο, στα αρχαία που μας βούτηξε ο Έλγιν, έκανα μόλις και μετά βίας 1,5 ώρα ;

  8. Ο/Η faros λέει:

    philemon: Έτσι είναι, γεια χαρά σου !

  9. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Έχω γράψει τόσα άρθρα για τον σ. Στάλιν και τα γεγονότα εκείνης της εποχής …

    Αλλά, κάθε μέρα να γράφει κανείς, κέρδος είναι !

  10. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Και εγώ αυτό πιστεύω, ειδικά τώρα που η γενιά μου, είναι η τελευταία που έμαθε τα γεγονότα από το στόμα αυτών που τα έζησαν από πρώτο χέρι.
    Αυτό περίμεναν.
    Να πεθάνουν και οι τελευταίοι εν ζωή πρωταγωνιστές της εποχής, για να λένε μετά ό,τι θέλουν.

  11. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Εκείνο που δεν ξέρουν (ή δεν θέλουν να πιστέψουν) οι καπιταλιστές και οι υποταχτικοί τους, είναι η Δύναμη της Εκδίκησης της Ιστορίας !

    Θα το μάθουν, όμως, σύντομα – πιο σύντομα απ΄ότι νομίζουν !

  12. Ο/Η ΤRASH λέει:

    @faros:
    Από το στόμα σου,
    και στου …ιστορικού υλισμού το αυτί!
    Το πιστεύω και εγώ.

  13. Ο/Η αλεξης λέει:

    Mε αφορμη το ποιημα «ΕΓΚΩΜΙΟ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ» θα θελα ενα σχολιο στα παρακατω αποσπασματα του 3ου γραμματος του Ζαχαριαδη.
    «Ο Μεταξάς από την πρώτη στιγμή έκαμε το αντίθετο, έκαμε πόλεμο φασιστικό, κατακτητικό πόλεμο. Ενώ, αφού διώξαμε τους Ιταλούς από την Ελλάδα βασική προσπάθειά μας έπρεπε να είναι να κάνουμε μια ξεχωριστή έντιμη και δίχως παραχωρήσεις ελληνοϊταλική ειρήνη, πράγμα που μπορούσε να γίνει με τη μεσολάβηση της ΕΣΣΔ, η μοναρχοφασιστική δικτατορία συνέχισε τον πόλεμο για λογαριασμό όχι του λαού της Ελλάδας μα της πλουτοκρατίας και του αγγλικού ιμπεριαλισμού. Μετά το διώξιμο δε των Ιταλών από την Ελλάδα, το αίμα των φαντάρων μας χύνεται άδικα»

    «(το ΚΚΕ)Αναγνωρίζει την αρχή της αυτοδιάθεσης μέχρις αποχωρισμού για όλους»

  14. Ο/Η none λέει:

    κι όμως εμάς μας είχε πέσει θέμα στις πανελλήνιες για το ΣΕΚΕ και το συνδικαλισμό! βέβαια δε μας έλεγαν ότι σεκε = πρόδρομος κκε…

  15. Ο/Η faros λέει:

    αλεξης: Το τρίτο γράμμα του Νίκου Ζαχαριάδη, είχε ως σκοπό να ξεσηκώσει όλους τους Έλληνες και όχι μόνο τους Κομμουνιστές, σε ένα καθαρά ταξικό αντιφασιστικό αγώνα, για την ανατροπή της μεταξικής διχτατορίας, την εγκαθίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
    Το να απομονώνει κανείς μια παράγραφο και μάλιστα χωρίς να παραθέτει τι γίνονταν εκείνα τα χρόνια, ίσως βγάλει λανθασμένα συμπεράσματα για τις σκέψεις ενός ανθρώπου που στο κάτω κάτω δεν ζει για να δώσει και τις δικές του εξηγήσεις.

    Παρ΄όλα αυτά θα μου επιτραπεί να παραθέσω κάποιες σκέψεις δικές μου:
    1. Πιστεύει κανείς ότι ο Μεταξάς ενδιαφερόταν για τον λαό ή για τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας ;
    2. Πιστεύει κανείς ότι ο Μεταξάς αν από τις 5.30 το πρωί δεν είχε ξεσηκωθεί όλος ο λαός θα έλεγε το περιβόητο «όχι» του ;
    3. Θέλει και ρώτημα ότι όλες οι διχτατορίες στην Ελλάδα ήταν φαιστικές και προδοτικές ;
    4. Πραγματικά δεν είναι αλήθεια ότι μπορούσαμε σαν χώρα και μάλιστα ως νικήτρια του ελληνοϊταλικού πολέμου, να είχαμε προβεί στις ενέργεις εκείνες που θα φέρναν την ειρήνη πριν καν πάρουν πρέφα οι Γερμανοί τι γινόταν ;
    5. Ο Ζαχαριάδης μιλάει για ειρήνη μέσω της ΕΣΣΔ, αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για να αντιληφθούμε το νόημα όσω γράφει.
    6. «Αυτοδιάθεση» = Να μπορεί ένας λαός στα πλαίσια ενός κράτους, να έχει αυτονομία στην διοίκησή του, να κανονίζει «τα του οίκου του».
    «μέχρις αποχωρισμού» = να μπορεί να αποχωρίσει από την δομή του υπάρχοντος κράτους και να σχηματίσει το δικό του κράτος.
    Αυτά, μόνο στα πλαίσια ενός σοσιαλιστικού συστήματος μπορούν να γίνουν προς όφελος του λαού, αλλιώς ο μόνος κερδισμένος θα είναι ο καπιταλιστής !

    Ελπίζω να πήρες τις απαντήσεις που θέλεις.

  16. Ο/Η faros λέει:

    none: Ναιαιαιαι ;;;;;;; Και τι έγραψες ;

  17. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Αλέξη για το πρωτο μέρος του γράμματος που παραθέτεις, πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι σχολιασμό μπορεί να θέλεις μια και είναι σαφέστατο:
    -Αλλο υπερασπίζουμε την πατρίδα μας, -τελείως διαφορετικό καταλαμβάνουμε κάποια άλλη, κάποιων άλλων!
    Για το δεύτερο, θα φέρω ως παράδειγμα:
    Μια και ο κάθε λαός έχει το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση μέχρι απόσχισης, το είχαν και οι έλληνες το 1821 έναντι της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
    Αυτές είναι οι αρχές του διεθνισμού και δεν μπορεί να εφαρμόζονται επιλεκτικά.

  18. Ο/Η none λέει:

    δε θυμάμαι… χάλια πάντως είχα πάει… 😛

  19. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Είναι γεγονός ότι με τον όρο «πατρίδα» άλλο πράγμα εννοούν οι λεφτάδες και άλλο ο λαός !

    Ωραίο το παράδειγμα που έφερες για την αυτοδιάθεση και απόσχιση.

    Καλημέρα, Καλό Σαββατοκύριακο !

  20. Ο/Η faros λέει:

    none: Το … περίμενα !!! 😆

  21. Ο/Η none λέει:

    φάρε, νομίζω ότι αν και το εαμ οργανώθηκε από το κκε, η εθνική αντίσταση ήταν κάτι πιο μεγάλο… συμμετείχαν κι άλλοι έλληνες από όλες τις ηλικίες και όλα τα μέρη της ελλάδος που θέλανε ελευθερία και λαοκρατία και είτε εντάχθηκαν σε άλλα σώματα (ελας, δημ. στρατό κλπ) είτε βοηθούσαν κι έκρυβαν κόσμο από μόνοι τους… δε θα έπρεπε να αποδίδουμε και σ’ αυτούς τιμές;

    (δεν αμφισβητώ φυσικά ότι το κκε ήταν το μόνο από τα σημερινά κόμματα που έπιασε τα όπλα κι αντιστάθηκε όταν κάτι κ. παπανδρέου κλπ κάνανε τη ζωή τους στην ευρώπη, ούτε ότι το εαμ έχτισε δρόμους, άνοιξε θέατρα, διέδωσε ιδέες κ.α. απλά λέω ότι δεν ήταν μόνο το εαμ και μόνο ο ζαχαριάδης… ήταν και πολλοί άλλοι έλληνες που ενωμένοι συνέβαλαν στην αντίσταση…)

    πάντως ένα είναι σίγουρο, ο δικτάτορας μεταξάς που πέρασε στην ιστορία σαν πρωθυπουργός δεν είπε ΟΧΙ και τόσο ηρωικά… εκτός αν θεωρείται ηρωικό που έπαθε έμφραγμα την άλλη μέρα και σε 3 μέρες άφησε τα εγκώμια…!! 😛

  22. Ο/Η faros λέει:

    none: Ξεκάθαρες απαντήσεις (μου επιτρέπεις, έτσι 😉

    1. Το ΚΚΕ δηλώνει ότι την κοινωνική αλλαγή θα την κάνει ο λαός και όχι το Κόμμα !
    2. Στα ίδια πλαίσια ήταν και το ΕΑΜ !
    3. Βασικά αποδίδουμε τιμές σε ΟΛΟΝ το Λαό !
    4. Ο Παπανδρέου ήταν στο Κάϊρο.
    5. Ο Μεταξάς ΑΝΑΓΚΑΣΘΗΚΕ να πει το «οχι» … αν ήταν στο χέρι του …

  23. Ο/Η αλεξης λέει:

    Συμφωνω με την απαντηση του φαρου αλλα προβληματιζομαι με την θεση του trash.Eιναι ριψοκινδυνη μια θεση για αποσχιση στον καπιταλισμο.Ετσι θα πρεπε να δεχτουμε εθνικιστικες αποψεις για αποσχιση των πληθυσμων της βορειου ηπειρου ή των ελληνικων πληθυσμων της ΠΓΔΜ.Ακομη θα πρεπε να υπερασπιστουμε την διαλυση της Γιουγκοσλαβιας και την δημιουργια του Κοσσυφοπεδιου.Ή ακομα χειροτερα να αποσχισθει η Θρακη ή τα νησια του ανατολικου Αιγαιου. Και εν πάση περιπτώσει γιατί τα μέρη που μας ανήκουν να τα εκχωρήσουμε σε άλλους;
    Όσο υπάρχει εθνοκρατική οργάνωση, το έχουμε πει, τα σύνορα πρέπει να είναι σεβαστά. Όσο υπάρχει ιμπεριαλισμός, όσο υπάρχει πόλεμος, θα υπάρχουν και σύνορα, τέλειωσε. Και δεν αλλάζουν, με αυτή την έννοια. Ούτε πάμε να πάρουμε εδάφη, ούτε δίνουμε.
    Τωρα οσον αφορα τη συνεχιση του πολεμου περαν των συνορων θα ηταν επιχειρησιακα τρελο να σταματουσε κανεις και να δωσει ευκαιρια στον αντιπαλο να ανασυνταχθει και να σε αντιμετωπισει καλυτερα.Ειδικα σε μια εποχη οπου οι κυριαρχες δυναμεις ηταν οι δυναμεις του αξονα και οι οποιες τηρουσαν τις συμφωνιες τους οποτε γουσταραν.Οι δε «συμμαχοι» δεν ειχαν διαθεση να κανουν γραμμη αντιστασης στην Ελλαδα.Ο Μ εταξας ηταν φασιστας αλλα δεν ηταν χαζος.Ηξερε οτι αν σταματουσε το στρατο ουτε μια ωρα δεν θα στεκοταν στην εξουσια.Ηξερε επισης οτι δεν ειχε ελπιδα να κρατησει αυτα τα εδαφη μιας ουτως η αλλως κατακτημενης απο την Ιταλια χωρας.Του το ειχαν αρνηθει και στον Α παγκοσμιο οταν για 2 χρονια υπηρξε αυτονομο κρατος της Β.Ηπειρου.Προσπαθειες για σταματημα του πολεμου εκανε αλλα ως φασιστας στραφηκε στην Γερμανια που του εβαζε σαν ορους την αποσχιση κομματιων της Μακεδονιας υπερ των συμμαχων τους φασιστων Βουλγαρων και κομματιων της Ηπειρου υπερ της φασιστικης Ιταλιας.Ισως και να το εκανε σαν λυση αλα Γαλλιας που εκεινη την εποχη ειχε κοπει στα 2 ή και 3 κομματια ομως δεν ειχε την εγκριση απο τους στυλοβατες του Αγγλους.Ετσι εγκλωβισμενος στα ιδεολογικοπολιτικα του αδιεξοδα συνεχισε μεχρι τελους.Εδω θα ειχε δικιο ο Ζαχαριαδης οτι χρειαζοταν μια ειρηνη με την εγγυηση της ΕΣΣΔ.Ομως για ποιο λογο η ουδετερη τοτε ΕΣΣΔ να ρισκαρει την ανασυνταξη της για την αντιμετωπιση των ναζι και να βοηθησει ενα φασιστα και υπακουο υπαλληλο των Αγγλων.

  24. Ο/Η ΤRASH λέει:

    @none:
    Σε ,ότι λες έχεις δίκιο.
    Νομίζω πως όπως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το πραγαματικά παλαϊκό του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, άλλο τόσο αναμφισβήτητο είναι πως η διεξαγωγή του έγινε κατά κύριο λόγω κάτω από την καθοδήγηση του ΚΚΕ.
    Κατά τα λοιπά, άκουγα σε ένα αφιέρωμα στην TV για το ’40 το σχόλιο κάποιου ποιητή της εποχής (δυστυχώς τον ξέχασα) που είπε για τον Μεταξά:
    …η ειρωνεία της ιστορίας είναι πως το όχι ειπώθηκε από τον μόνο έλληνα που είχε κάθε διάθεση να πει το ΝΑΙ…

  25. Ο/Η faros λέει:

    αλεξης: Γεια χαρά !
    Την τελευταία 20ετία, γίναμε μάρτυρες πολλών «αποσχίσεων» που φυσικά, δεν έχουν καμμία σχέση με αυτό που υποδηλώνεται από την σχετική παράγραφο του γράμματος του Ζαχαριάδη.

    Συμφωνούμε απόλυτα με την θέση ότι στον καπιταλισμό ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ !

    Τώρα, για τον πόλεμο πέραν των συνόρων.
    Να πω μια γνώμη.
    Αν η Ελλάδα, διώχνοντας τους Ιταλούς από το ελληνικό έδαφος, επιζητούσε ειρήνη με την Ιταλία και δεν έμπαινε σε άλλα εδάφη κατ΄εντολή των Άγγλων, δεν θα έδινε την αφορμή που έψαχνε η Γερμανία !
    Άποψή μου !

  26. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημα εκείνης της περιόδου ;

    Ότι το ΚΚΕ, ναι μεν διεξήγαγε ένα περήφανο εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, όμως δεν κατάφερε να τον μετατρέψει σε Ταξική Πάλη για την αλλαγή της εξουσίας !
    Γνωστές οι συμφωνίες … κλπ. …

  27. Ο/Η ΤRASH λέει:

    @Φάρε:
    1)Μια και το πιάσαμε, τον μετέτρεψε (τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα)σε Ταξική Πάλη για την αλλαγή της εξουσίας, αλλά κάπως αργά το 1948-49 (σύμφωνα με τις κομματικές αποφάσεις) όταν πια το ζήτημα είχε σχεδόν και παρά τον ηρωισμό του ΔΣΕ, κριθεί.
    2)Εγώ διαφωνώ κάθετα και με εσένα και με τον Αλέξη.
    Εάν πάρουμε τοις μετριτοις την θέση πως «στον καπιταλισμό ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ !», φτάνουμε σε μία σειρά εκ πρώτης τουλάχιστον όψης, αντιφατικών συμπερασμάτων:
    -Παράδειγμα: Θα έπρεπε να είμαστε ενάντια στον αγώνα των παλαιστινίων, στο όνομα των «αδιαπραγμάτευτων» συνόρων του Ισραήλ, ενάντια στον αγώνα των Ιρλανδών στο όνομα των «αδιαπραγμάτευτων» συνόρων της Αγγλίας, των Βάσκων στο όνομα της Ισπανίας, και ενάντια σε κάθε εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα εν γένει.
    Νομίζω πως το μπέρδεμα δημιουργήται από την τάση των ιμπεριαλιστών τις τελευταίες δεκαετίες, να προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν προς όφελος τους, τις διάφορες εθνικές αντιθέσεις. Κάπως έτσι βρεθήκαμε εμείς που (πολιτικα μιλώντας πάντα) υποστηρίξαμε διαχρονικά όλα τα εθνικοαπελευθερωτικά και αντιαποικιοκρατικά κινήματα, σε μια αμηχανία όταν αρχισαν να τα χρησιμοποιούν και οι ιμπεριαλιστές προς όφελος τους.
    Εάν τα σύνορα στον καπιταλισμό ήταν αδιαπραγμάτευτα σύντροφοι, τώρα η Αλγερία και το Βιετνάμ θα ήταν γαλλικές επαρχίες, το Χονκ-Κονγκ και η Κύπρος εγγλέζικες, το Κογκό βέλγικη κλπ.
    Ευτυχώς από το αδιέξοδο μας βγάζει ο Λενινισμός (Ι.Β.Στάλιν «Ο μαρξισμός και το εθνικό ζήτημα»), που μας λέει ότι:
    Αξιακά το δικαίωμα του κάθε λαού στην αυτοδιάθεση μέχρι απόσχισης είναι αδιαπραγμάτευτο, αλλά πρακτικά οι κομμουνιστές πρέπει κατά περίπτωση να κρίνουν και να ενημερώνουν εάν μια τέτοια κίνηση είναι ή όχι προς το συμφέρον του εκάστοτε λαού που την επιχηρεί.
    Βλέπουμε έτσι πως ο σ.Ν.Ζαχαριάδης ήταν συνεπέστατος όταν μεν υπερασπίζοταν το δικαίωμα των σλαβομακεδόνων στην συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ ταυτόχρονα έκανε ανάμεσα τους ζύμωση προκειμένου να παραμείνουν στα πλαίσια του μελλοντικού ελληνικού λαϊκοδημοκρατικού κράτους με όλα τα δικαιώματα μιας αναγνωρισμένης εθνικής μειονότητας(τα ντοκουμέντα υπάρχουν)
    @Αλέξη:
    -Το τι συμβαίνει όταν ένας στρατός φεύγει μακρυά από τις πλυθησμιακές του βάσεις, και μετατρέπεται σε κατακτητικός, το είχαμε δει μόλις 18 χρόνια πριν, το 1922. Δεν ήταν ανάγκη ο ελληνισμός της νότιας Αλβανίας να έχει την ίδια τύχη.
    Ευχαριστώ για τους προβληματισμούς σας, ούτε εγώ τα έχω λυμένα όλα αυτά.

  28. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH:
    1. Σωστά.
    2. Άλλο πράγμα λαοί που βρίσκονται ήδη σε υποδούλωση όπως ο Παλαιστινικακός Λαός, άλλο Λαός που βρίσκεται ήδη σε στρατιωτική κατοχή όπως συμβαίνει στην Κύπρο, άλλο (και σ΄αυτό αναφέρομαι εγώ) λαοί με εθνολογικές διαφορές π.χ. οι κρητικοί ή οι θράκες στην Ελλάδα να εγείρουν αποσχιστικές τάσεις.

    Ο σωστός κομμουνιστής (τουλάχιστον) είναι αυτός που έχει λύσει μόνο τον δρόμο που πρέπει να ακολουθηθεί, όλα τα άλλα προφανώς και τα έχει άλυτα …

  29. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Ισως τελικά η ό,ποια διαφωνία μας να έγκειται απλά στην διατύπωση, αλλά καλό είναι σε ορισμένα πράγματα να γινόμαστε αναλυτικότεροι, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
    Αλλωστε οι κρητικοί ή οι θράκες δεν αποτελούν εθνότητες…

  30. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Υ.Γ.
    Αυριο πάω να αγοράσω βόντκα για μετά την καταμέτρηση της Κυριακής.
    Αν όλα τα αστικά κόμματα βρίσκονται σε κατάσταση πανικού, δεν μπορεί παρά να είναι καλό σημάδι…

  31. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Απλά, λέω, ότι στον Σοσιαλισμό, ακόμα κι αν έχεις πολιτιστικές ή άλλες παρόμοιες εκφάνσεις στα ήθη και έθιμά σου, μπορείς να έχεις την απαραίτητη αυτονομία.
    Γενικά αυτά θα θέματα, έχουν δώσει πολλές φορές την αφορμή για εντάσεις ή και τοπικούς πολέμους.

    Να το πούμε λίγο πιο ξεκάθαρα.
    Οι λεγόμενοι Μακεδόνες των Σκοπίων δεν είχαν ούτε οι ίδιοι ούτε εμείς ή άλλος κανένα πρόβλημα με το όνομα όσο ήταν στα πλαίσια της Σοσιαλιστικής Γιουγκοσλαβίας, σήμερα όμως που έγιναν ανεξάρτητο (ας πούμε) κράτος, δες τι γίνεται !
    Έχουμε μια καραμπινάτη απόσχιση από καπιταλιστικό κράτος που δείχνει τα προβλήματα που δημιουργεί !

  32. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Που λες … έλλειπα λίγες μέρες … σήμερα ρωτάω έναν σύντροφο … «πως πήγαμε αυτές τις μέρες;»

    Μου χαμογελάει αχνά και μου λέει:
    (χαμογελώντας)
    – Πολύ καλά ρε γαμότι !

    υ.γ. για να μην παρερμηνευτεί: ούτε μεις περιμέναμε να πηγαίνουμε τόσο καλά …

  33. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Φάρε, μάλλον παρερμηνεύτηκα.
    Εγώ μίλαγα για μειονότητες με δική τους ξεχωριστή εθνική συνείδηση. Οι σλαβομακεδόνες π.χ. μέχρι πριν τον αγώνα του ’46-’49, ήταν μια αρκετά μεγάλη τέτοια, και μπορεί στα πλαίσια της (πάντα φιλικής προς το ελληνικό κράτος)Γιουγκοσλαβίας να μην αποτελούσαν πρόβλημα για αυτό, οι ίδιοι όμως είχαν τεράστιο πρόβλημα στα παίσια του ελληνικού κράτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πως εξαιρέθηκαν από τότε και μέχρι σήμερα(!) από τον επαναπατροσμό των πολιτικών προσφύγων, και πως στην ουσία στην ελληνική μακεδονία διεξείχθει μετά το ’49 πραγαματική εθνοκάθαρση σε βάρος τους μια και είχαν κάνει το λάθος να ταχθούν σχεδόν σύσωμοι στο πλευρό του ΔΣΕ.
    Στην Ελλάδα υπάρχει επίσης τούρκικη* και πομάκικη μειονότητα. Το ζήτημα που μπαίνει νομίζω είναι όχι το εάν έχουν το δικαίωμα της «αυτονομίας μέχρι απόσχισης», αλλά εάν η άσκηση αυτού του δικαιώματος θα είναι για το καλό των λαών της περιοχής (που δεν το πιστεύω)
    *δεν λέω «μουσουλμανική» από τότε που ένας (τουρκόφωνος)σύντροφος αρκετά μεγαλύτερος μου, είχε βάλει το ερώτημα: «Αφού εγώ σαν κομμουνιστής είμαι άθεος, γιατί με λέτε μουσουλμάνο΄»
    Πάντως το εθνικό ζήτημα είναι γενικά αρκετά περίπλοκο, και ακόμη και στην ΕΣΣΔ, οι διαχωρισμοί των «λαοτήτων» που είχαν συνταγματικό δικαίωμα στην πολιτιστική αυτονομία, από τις «εθνότητες» που είχαν το δικαίωμα στην απόσχιση, δεν ήταν πάντα ξεκάθαρο.
    Είναι και ένα από τα ζητήματα των συνεχών πολέμων στον καύκασο.

  34. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Δεν υπάρχει θέμα …
    Απόψεις ανταλλάσουμε !
    Μπορεί να έχω άδικο, δεν διεκδικώ το αλάθητο !

  35. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Φάρε την καλημέρα μου!
    σήμερα δεν σχολιάζω.
    Σε λίγο πάω, μην τυχόν και βρω καμμιά δουλειά, και το απόγευμα έχουμε την ομιλία της Αλέκας.
    Τα λέμε…

  36. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Καλημέρα … Θα περιμένω αύριο φρέσκα νέα !

  37. Ο/Η Πέτρος λέει:

    Όταν κάνεις ταξική επανάσταση και προτάσσονται εθνικά ζητήματα τα πολιτικά αποτελέσματα αυτής της ενέργειας δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά από την τραγική κατάληξη που είχαν.

  38. Ο/Η faros λέει:

    Πέτρος: Με δεδομένο το γεγονός ότι οι κοινωνίες έχουν ταξικά χαραχτηριστικά, όλες οι επαναστάσεις έχουν φυσικά ταξική χροιά !

    Κι η αστική επανάσταση π.χ. ενάντια στην φεουδαρχία κι αυτή ταξική ήταν !

    Τώρα, πρέπει κανείς να ξεκαθαρίζει τι εννοεί με τον όρο «εθνικά ζητήματα» … π.χ. εννοεί την απελευθέρωση ενός Έθνους που βρίσκεται σκλαβωμένο, την προώθηση της κουλτούρας ενός Έθνους στα πλαίσια ενός Κράτους, αυτό που θα λέγαμε «εθνικοτοπικές» εκφάνσεις, μια σειρά θέματα που θέλουν πολύ μεγάλη ανάλυση.

    Ανοίγεις μεγάλο θέμα, μέσα σε δυο σειρές !
    Μια λέξη μόνο:
    Τα όποια «εθνικά ζητήματα» θα βρουν την επίλυσή τους ΜΟΝΟ στα πλαίσια του Σοσιαλισμού – Κομμουνισμού !
    Αλλιώς θα χρησιμοποιούνται για την υποδαύλιση συγκρούσεων …
    Ξέρεις … αυτό που λέμε «διαίρει και βασίλευε» !

  39. Ο/Η ΤRASH λέει:

    Γειά χαρά σε όλους.
    @Πέτρο:
    Νομίζω πως ο Στάλιν πάταγε πολύ γερά στα πόδια του όταν έλεγε πως αν δεν αγωνιστούν οι κομμουνιστές για την εθνική ολοκλήρωση των λαών, οι λαοί θα σέρνονται πίσω από τις αστικές τους τάξεις που θα τους ποτίζουν με το εθνικιστικό δηλητήριο για να τους κρατάνε υποταγμένους.
    Από την άλλη πλευρά νομίζω πως ο αγώνας του ’40-’49, είχε πολύ πιο περίπλοκα χαρακτηριστικά από αυτά του απλά «εθνικού».
    -Η συγκέντρωση στην Αθήνα αρκετά καλή και με παλμό χθες.

  40. Ο/Η faros λέει:

    ΤRASH: Γεια σου κι σένα !

    Σημαντικές καταγραφές (που κάνεις).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: