Ιδεολογικά μαθήματα

Αγαπητοί αναγνώστες,
το κείμενο που ακολουθεί, έχει την πρόθεση να φωτίσει κάποιες πλευρές που διαχρονικά δίνουν απαντήσεις για την ποιότητα και το εύρος των πολιτικών σκέψεων και διατυπώσεων των κομμάτων της λεγόμενης «αριστεράς» τύπου ΚΕΑ.

Οι αντισοβιετικές θεωρίες, η «σταλινολογία», οι μηδενιστικές επιθέσεις, οι αντισοσιαλιστικές εκστρατείες κλπ., υπήρξαν η βασική πλευρά του αντικομμουνισμού στον 20ό αιώνα, που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα με αμείωτη ένταση, του ιμπεριαλισμού, αλλά και των οπορτουνιστικών ομάδων.
Η βασική πλευρά των επιθέσεων του λεγόμενου Ευρωκομμουνισμού!

Όμως, τί ήταν ο ευρωκομμουνισμός ; Τί ήθελε ; Σε τί αποσκοπούσε ; Πώς εκφράζεται σήμερα ;
Αυτά τα ερωτήματα, θα γίνει προσπάθεια, να απαντηθούν παρακάτω:

Ευρωκομμουνισμός: Δεξιό οπορτουνιστικό ρεύμα που επικράτησε στα ΚΚ χωρών της καπιταλιστικής Ευρώπης από τα τέλη της δεκαετίας του ΄60.
Ήρθε σαν αποτέλεσμα της συσσώρευσης δεξιών παρεκκλίσεων στα ΚΚ της καπιταλιστικής Ευρώπης όλων των προηγούμενων δεκαετιών σε μια περίοδο που επίσης ενισχύθηκαν δεξιές παρεκκλίσεις στο ΚΚΣΕ  και στα ΚΚ των σοσιαλιστικών χωρών.
Βασικά στοιχεία αυτού του ρεύματος ήταν η άρνηση των γενικών νομοτελειών της ταξικής πάλης στο όνομα των «εθνικών δρόμων» για το σοσιαλισμό, η αποδοχή της ΕΟΚ, η συνεργασία και τα κοινά προγράμματα με τους σοσιαλδημοκράτες, η αποθέωση του κοινοβουλευτισμού και του ρεφορμισμού, αλλά και ο αντισοβιετισμός.
Το Ιταλικό ΚΚ, το Ισπανικό ΚΚ και το Γαλλικό ΚΚ πρωτοστάτησαν στο ευρωκομμουνιστικό ρεύμα.
Ο Ευρωκομμουνισμός επέδρασε αρνητικά στην ανάπτυξη των αγώνων του εργατικού κινήματος, στο να μην αξιοποιηθεί ευνοϊκά για το εργατικό κίνημα η οικονομική κρίση στις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Στην Ελλάδα, βασικός φορέας των αντιλήψεων του ευρωκομμουνισμού, αποτέλεσε η αναθεωρητική ομάδα που διαγράφτηκε το 1968 από το ΚΚΕ και συγκρότησε το λεγόμενο «ΚΚΕ εσωτερικού», που στη συνέχεια μεταλλάχτηκε σε «Ελληνική Αριστερά» (το γνωστό ΕΑΡ), παίζοντας αργότερα στα πλαίσια του ενιαίου Συνασπισμού πρωταγωνστικό ρόλο στην προσπάθεια διάλυσης του ΚΚΕ  το 1990.
Η παραπάνω αναθεωρητική ομάδα, συνεχίζει σήμερα την «δράση» της, μέσα από τις γραμμές του τωρινού ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ !
Γι΄αυτό και είναι (ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ) το χαϊδεμένο «παιδί» των καναλιών – και όχι μόνον !

Το σύγχρονο δεξιό οπορτουνιστικό ρεύμα, της λεγόμενης «Νέας Αριστεράς» αποτελεί την εξέλιξη του ευρωκομμουνισμού στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά την αντεπανάσταση του ΄91, ενισχυμένο με «νέες οπορτουνιστικές» δυνάμεις που ξέκοψαν από το Κομμουνιστικό Κίνημα στις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Έχοντας την αμέριστη βοήθεια των μέσων ενημέρωσης, συκοφαντεί και μηδενίζει, λαθολογεί και προσεγγίζει ανιστόρητα, και αυτήν την ίδια την πορεία οικοδόμησης του Σοσιαλισμού, αλλά και την συνεισφορά του σοσιαλισμού στις καταχτήσεις της ανθρωπότητας.

Ιστορικά λοιπόν, να εξετάσει κανείς, ο οπορτουνισμός είτε με την μορφή του «ευρωκομμουνισμού», είτε με την μορφή της «νέας αριστεράς» ή της λεγόμενης «μεγάλης αριστεράς», έναν λόγο ύπαρξης έχει: Τον αντισοσιαλισμό και αντικομμουνισμό ! Στην ουσία, χτυπώντας με μανία την Εργατική Τάξη και τους συμμάχους της, είναι η «πέμπτη φάλαγγα» του καπιταλισμού – ιμπεριαλισμού.

43 Responses to Ιδεολογικά μαθήματα

  1. Ο/Η giannis xania λέει:

    ΣΩΣΤΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ

  2. Ο/Η karioso λέει:

    ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ (η …ενοχλητική)

    Ο ευρωκομουνισμός είναι ιδεολογικό ρεύμα του κομμουνισμού που αναπτύχθηκε λίγο πριν το 1970 σε ορισμένα κομμουνιστικά κόμματα της Δυτικής Ευρώπης κυρίως. Τα κόμματα που εντάσσονται στο ρεύμα αυτό επιθυμούν να είναι φορείς ενός μοντέλου οικονομικού και κοινωνικού μετασχηματισμού προσαρμοσμένου στις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες των χωρών όπου δρουν. Ο δρόμος και η μέθοδος που υποστηρίζουν τα κόμματα αυτά για το σοσιαλισμό, βάσει αυτών των συνθηκών, δίνουν το ιδιαίτερο γνώρισμα στα κόμματα αυτά σε σχέση με τα κόμματα που δρουν βάση των αρχών των Κομμουνιστικών Κομμάτων Σοβιετικού τύπου.
    Ο αρχικός προβληματισμός για τη δημιουργία ενός τέτοιου ρεύματος υπήρξε αρχικά μετά τις κρίσεις και την επέμβαση της Σοβιετικής Ένωσης στην Ουγγαρία το 1956 και κυρίως στην Τσεχοσλοβακία το 1968.Η εμφάνιση αυτού του μοντέλου ήρθε το 1975 όταν σε συνάντηση των ΚΚ Γαλλίας και ΚΚ Ιταλίας στην Ρώμη τον Νοέμβριο του 1975 συμφωνήθηκαν να υιοθετηθούν δύο βασικές αρχές. Οι οποίες ήταν:
    1. Η αναγνώριση της ανάγκης για μια πορεία προς τον σοσιαλισμό μέσα από έναν συνεχή εκδημοκρατισμό της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής ζωής.
    2. Η αντίληψη ότι ο σοσιαλισμός σημαίνει δημόσιος έλεγχος των κύριων μέσων παραγωγής και ανταλλαγής, ο οποίος έλεγχος δεν επεκτείνεται στην μικρή και μεσαία ιδιοκτησία. Όμως ένα βασικό στοιχείο για εκδημοκρατισμό είναι η αποκέντρωση της εξουσίας, η λειτουργία πολλών κομμάτων (πλουραλισμός), η δυνατότητα δημοκρατικής εναλλαγής στην εξουσία, η άσκηση όλων των δημοκρατικών δικαιωμάτων.
    Βέβαια η διατήρηση της μικρής και μεσαίας ιδιοκτησίας είναι ένα στάδιο μέχρι την καθολική απελευθέρωση των ανθρώπων. Η μετάβαση από αυτό το στάδιο κρίνεται αναγκαία από τους θεωρητικούς του ευρωκομουνισμού αλλά η ουσιαστική διαφορά του με τον «ορθόδοξο» κομμουνισμό είναι αυτή που αναφέρεται ακριβώς από κάτω (σοσιαλισμός-δημοκρατία-ελευθερίαα). Έτσι κι αλλιώς και οι 2 δρόμοι δεν αναφέρουν ως τελικό στόχο την κρατική οικονομία αλλά την κατάργηση της οικονομίας με την έννοια της κατάργησης των ανταλλακτικών σχέσεων και την αντικατάσταση τους από σχέσεις αλληλεγγύης.
    Έτσι βασικό γνώρισμα αυτών των κομμάτων είναι η θέληση να δημιουργηθεί ένας στενός δεσμός μεταξύ σοσιαλισμού, ελευθερίας και δημοκρατίας.
    Τα κύρια κόμματα που εκπροσώπησαν αυτή την πολιτική ήταν τα ΚΚ Ιταλίας, ΚΚ Ισπανίας, ΚΚ Γαλλίας. Στην πορεία, εμφανίστηκαν ανάλογα κόμματα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα κύριος εκφραστής του ευρωκομουνισμού ήταν το ΚΚΕ Εσωτερικού, που αργότερα αποτέλεσε μία από τις κύριες συνιστώσες για τη συγκρότηση του Συνασπισμού, ιδιαίτερα μετά και την αποχώρηση της πλειοψηφίας του ΚΚΕ από αυτόν.
    Τα κόμματα αυτά κρατούσαν αποστάσεις από τα ΚΚ σοβιετικού τύπου, στα οποία πρόσαψαν την έλλειψη αρκετών ελευθεριών κατά τη διακυβέρνηση αλλά χωρίς να αμφισβητείται ο σοσιαλιστικός χαρακτήρας τους. Τα κόμματα αυτά απομακρύνθηκαν αρκετά αργότερα λόγω των γεγονότων του Αφγανιστάν το Δεκέμβρη του 1979 και της Πολωνίας το 1981.
    Πηγές
    • Antonio Gramsci, Prison Notebooks: Selections, Lawrence and Wishart, 1973,
    • Santiago Carrillo, Eurocommunism and the State, Lawrence and Wishart, 1977,
    • Enrico Berlinguer, Antonio Bronda, Stephen Bodington, After Poland, Spokesman, 1982,
    • Richard Kingsley (ed.), In Search of Eurocommunism, Macmillan Press, 1981,
    • Roger Simon, Stuart Hall, Gramsci’s Political Thought: An Introduction, Lawrence and Wishart, 1977,
    • Ernesto Laclau, Chantal Mouffe, Hegemony and Socialist Strategy: Towards a Radical Democratic Politics, Verso, 2001,
    • Ernest Mandel, From Stalinism to Eurocommunism: The Bitter Fruits of ‘Socialism in One Country’, NLB, 1978,

  3. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Μόνο τις πηγές σου να δει κανείς, φίλε μου, θα καταλάβει πόσο δίκιο έχω να σε χαραχτηρίζω «νεροκουβαλητή» των ΕΠΑ και της ΕΕ !!!

    Σε ευχαριστώ πολύ για την ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ όσων, τόσους μήνες, προσπαθώ να αποδείξω !
    Σε ευχαριστώ, να ΄σαι καλά !

  4. Ο/Η faros λέει:

    giannis xania: Να είσαι καλά σύντροφε, θα ακολουθήσουν κι άλλα !

  5. Ο/Η venceremos λέει:

    Καλό «αγωνιστικό» χειμώνα πολυγραφότατε «Φάρε».

  6. Ο/Η KillBillis λέει:

    μπεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε!!!!!!!!!!!!!!

  7. Ο/Η faros λέει:

    KillBillis: Ρε καλώς το … πρόβατοοοοοοο !!!!!!!!!!!! 😆 😆 😆

  8. Ο/Η karioso λέει:

    Φαρος λέει: «Σε ευχαριστώ πολύ για την ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ όσων, τόσους μήνες, προσπαθώ να αποδείξω !»

    Χαχαχαχα! Γειά σου Φάρε με τις …καταλυτικές επιβεβαιώσεις!
    Μου αρέσεις πολύ οταν δεν έχεις τι να πείς και λές αερολογίες! Χαχαχαχαχα!
    Όταν σε βγάλει κανείς εκτός Ευαγγελίου (Ριζοσπάστη) είσαι απόλαυση!

  9. Ο/Η faros λέει:

    venceremos: Ευχαριστώ σύντροφε, επίσης !

  10. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Αερολογώ , karioso, ;;; Έτσι έ ;;; Κρύβεσαι πίσω από την ανωνυμία σου και βρίζεις χυδαία !!!
    Τί να σου πω, χαρά στην μάνα που σε ΄χει !!!
    Τυχερή γυναίκα !!!

    Είσαι πολύ παλιάνθρωπος τελικά !!!

    Έτσι είστε όλοι εκεί στον σύριζα ;;;;;;;;

    Μάλλον, έ ;;;;;

  11. Ο/Η karioso λέει:

    Επίσης είσαι απόλαυση όταν χάνεις την ψυχραιμία σου!

    Αν είναι «χυδαία βρισιά», το να σε αποκαλεί κάποιος αερολόγο, τότε τι είναι να σε αποκαλεί «νεροκουβαλητή των ΕΠΑ και της ΕΕ;

    Κρύβομαι πίσω απο την ανωνυμία μου ακριβώς όσο και σύ. Και οι δύο με ψευδώνυμο εμφανιζόμαστε.
    Χώρια που εσυ ξέρεις και κάτι παραπάνω για μένα. Ξέρεις οτι είμαι …Χιώτης(!!!) (σου έχω πει διορθώστε τους φακέλους μας. Εσυ δεν με ακούς. Δεν πειράζει.)

    Όσο για τη μάννα μου, αφού αγωνίστηκε σε όλη της τη ζωή για να αποκτήσουν το δικαίωμα να λένε ελεύθερα τη γνώμη τους, τύποι σαν και σένα, έφυγε απο τη ζωή (εδω και τρία χρόνια).
    Μπορείς λοιπόν να υπαινίσσεσαι ότι θέλεις για κείνη. Μην φοβάσαι, δεν πρόκειται να σου ζητήσει το λόγο.

  12. Ο/Η chaos λέει:

    Ρε σεις πάτε καλά;;; Γιατί το χοντραίνετε έτσι δε μπορώ να καταλάβω!!!
    Πάντως ρε karioso οι πηγές σου βγάζουν βγάζουν μάτι…ιδίως αυτός ο Berlinguer έχει ιστορία, ή ο Mandel…άκου τίτλος «From Stalinism to Eurocommunism»..τσ τσ τσ….

  13. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Καλημέρα. Σου ζητώ συγνώμη για την μητέρα σου. Εύχομαι να είναι ελαφρύ το χώμα που την σκεπάζει, δεν το ήξερα, ξανά συγνώμη.
    Τα άλλα δεν έχουν νόημα …

  14. Ο/Η faros λέει:

    chaos: Το ζήτημα είναι ότι είναι και … «υπερήφανοι» για τις πηγές τους …

    Σε λίγο θα ανακηρύξουν … ήρωα και τον … Σολζενίτσιν !!!!!!!!!

  15. Ο/Η chaos λέει:

    Μα είναι ο ήρωάς τους Φάρε!!!
    Κι αυτός και όλοι οι «αγωνιστές» αυτού του τύπου…
    Οτιδήποτε αντικομμουνιστικό είναι το ευαγγέλιό τους…!

  16. Ο/Η faros λέει:

    chaos: Απλά, πιστεύω ότι δεν ισχύει αυτό σε όλες τις συνιστώσες του σύριζα !
    π.χ. δεν είναι ο «ήρωας» για την Κ.Α. ή το ΔΗΚΚΙ, είναι όμως για τον ΣΥΝ, την ΑΚΟΑ κλπ.
    Εμάς, εδώ, μας ενδιαφέρουν οι πρώτοι …

  17. Ο/Η chaos λέει:

    Φάρε, έχω τις σοβαρές αμφιβολίες μου…Ιδίως το ΔΗΚΚΙ έχει δείξει σημάδια αριβισμού αρκετά…ιδίως στις τελευταίες εκλογές…

  18. Ο/Η faros λέει:

    chaos: Εντάξει, καμιά φορά … παίζει και ο αριβισμός, τα «μπικικίνια», κλπ. όμως, οι άνθρωποι, δεν είναι αντικουμμουνιστές … εξ επαγγέλματος, όπως άλλοι !!!

  19. Ο/Η karioso λέει:

    Φάρος λέει:
    «Απλά, πιστεύω ότι δεν ισχύει αυτό σε όλες τις συνιστώσες του σύριζα !
    π.χ. δεν είναι ο “ήρωας” για την Κ.Α. ή το ΔΗΚΚΙ, είναι όμως για τον ΣΥΝ, την ΑΚΟΑ κτλ.»

    Αυτό και μόνο έπρεπε να σας προβληματίζει!
    Πως γίνεται δηλαδή, αριστεροί με τόσο διαφορετικές προσεγγίσεις, να μπορούν να συνεννοηθούν και το ΚΚΕ δεν μπορεί;

    Μήπως οι λόγοι που το κρατούν μακριά απο την συνεργασία της Αριστεράς δεν είναι και τόσο καθαροί;

    Μήπως η στήριξη που προσφέρει αυτή τη στιγμή στο δικομματικό σύστημα, δεν είναι απλώς αποτέλεσμα της λανθασμένης πολιτικής του αλλά αντίθετα πρόκειται για καλά οργανωμένο σχέδιο;

    Ας μην ξεχνάμε οτι αυτή τη στιγμή μία ενιαία Αριστερά θα ήταν ο εφιάλτης του συστήματος!

  20. Ο/Η Σκότος λέει:

    Εντάξει, Φάρε.

    Και τα γκουλάγκ, δεν υπήρξαν.

    Και οι γάιδαροι πετάνε.

    Έχω μια απορία: μπορείς να μας πεις αν έκανε τίποτε στραβό ο Στάλιν και ποιο είναι αυτό;

    Υ.Γ.: Κάνεις λάθος να νομίζει πως όποιος σε ρωτάει κάτι είναι «αντικομμουνιστής» ή… aristeros.

  21. Ο/Η faros λέει:

    Σκότος: Την καλησπέρα μου και σε ευχαριστώ για την επίσκεψή σου και το σχόλιό σου.
    Επί της ουσίας :
    1. Ποιος σου είπε ότι το γκουλάγκ δεν υπήρεξε ;;; Δηλαδή οι Φυλακές των ποινικών – αυτό θα πει γκουλάγκ ξέρεις, φυλακές!
    Μήπως ξέρεις καμιά χώρα στον κόσμο που τους εγκληματίες της τους πάει … περίπατο στο δάσον όταν ο λύκος δεν είναι εκεί ;;;
    Στην φυλακή τους πάει, φίλε μου, άλλο αν π.χ. διαφωνείς με τον θεσμό – παρεπιμπτόντως και εγώ διαφωνών, θα ήθελα κάτι άλλο …

    2. Το «οι γάιδαροι πετάνε» από το ανέκδοτο καλών φίλων που μου το γράψανε, το … ξεσήκωσες ;;; Όχι, φίλε μου, δεν πετάνε, ένα ανέκδοτο είναι !!!

    3. Στην απορία σου : Ο σύντροφος Στάλιν, αγαπητέ μου, ΔΕΝ έκανε απολύτως κανένα στραβό, αυτή είναι η άποψή μου – είτε σου αρέσει, είτε όχι !

    υ.γ. και δεν θεωρώ αντικομμουνιστή ή ό,τι άλλο όποιον ρωτάει, πως σου ήρθε αυτή η ιδέα ;;;
    Έχω γράψει συγκεκριμμένα ποιους θεωρώ αντικομμουνιστές, να το πω και σε σένα περιληπτικά: θεωρώ αντικομμουνιστές 1. τους καπιταλιστές – ιμπεριαλιστές 2. τους σοσιαλδημοκράτες 3. τους οπορτουνιστές 4. τους ακροδεξιούς 5. όποιον απλά το δηλώνει με τα λόγια ή με τις πράξεις του.

  22. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Καλησπέρα.
    1. Έχω προβληματιστεί φίλε μου, να ΄σαι σίγουρος γι αυτό ! Και μάλιστα βρήκα και τις απαντήσεις … δεν θα ήθελες να σου τις πω … πίστεψέ με, δεν θα ήθελες … !!!

    2. Θα ήταν εφιάλτης, αγαπητέ μου, μια Αριστερά που θα είχε ως στόχευση τον Σοσιαλισμό – Κομμουνισμό, μια αριστερά απλό διαχειριστή του καπιταλιστικού συστήματος (που προωθούν σήμερα μερικές συνιστώσες τους ΣΥΡΙΖΑ) όχι μόνο δεν είναι εφιάλτης για την άρχουσα τάξη και γενικά τον ιμπεριαλισμό, αλλά είναι ΚΑΙ καλοδεχούμενη, ΚΑΙ την στηρίζουν παντιοτρόπως, ΚΑΙ δεν είναι η λύση !

  23. Ο/Η γιάννης μ λέει:

    karioso αλήθεια που βλέπεις συννενόηση???έδω για κάθε θέμα που τους απασχολεί ΄,έχουν δέκα διαφορετικές προσεγγίσεις…άλλη ο συν,άλλη ο κοε ,άλλη η κεδα κτλ

  24. Ο/Η Σκότος λέει:

    Μου αρέσει το «5», το οποίο καλύπτει τα πάντα.

    Αν τα γκούλαγκ ήταν «φυλακές» ποινικών, τότε η Μακρόνησος ήταν λούνα-παρκ.

    Αν ο Στάλιν δεν έκανε απολύτως κανένα στραβό, μάλλον πρέπει να μη διαβάζεις μόνο κομματικές εκδόσεις. Αν, φυσικά, επιτρέπεται.

    Ελπίζω να συναντηθούμε στα όνειρά μας.

  25. Ο/Η faros λέει:

    γιάννης μ: Αυτό ακριβώς, εννοεί … «συννενόηση» ο φίλος μας ο kariosos !!!
    Άλλο να λέει ο ένας, άλλο ο άλλος ειδικά στα κανάλια, οπότε «παίρνει ο καθένας ό,τι τον αφορά» και έτσι είναι όλοι ευχαριστημένοι 😆

    Σκότος: Μπορείς να έχεις όποια άποψη θέλεις (ακόμα και αυτή της χούντας) και να την προβάλλεις. Όμως μην υποτιμάς την νοημοσύνη των άλλων. Και δεν είναι σωστό και δεν σου επιτρέπεται – η ευγένεια, αν ξέρεις τι είναι αυτή – , εγώ δεν πιστεύω στα «όνειρα», αν θέλεις μπορούμε να συναντηθούμε κανονικά …
    Έχουμε να χωρίσουμε τίποτα ;;;
    Έχεις προσωπικά μαζί μου ;;;

    Δεν φαντάζομαι και δεν το νομίζω !

  26. Ο/Η karioso λέει:

    @faros, γιαννης μ. : Ο πλουραλισμός και η πολυφωνία είναι κατάκτηση για την Ριζοσπαστική Αριστερά και βασικό στοιχείο του διαλόγου και της συνεννόησης.

    Είναι ακριβώς το στοιχείο που λείπει απο την Συντηρητική – Σταλινική Αριστερά του (αντι)δημοκρατικού συγκεντρωτισμού, για να γίνει σύγχρονη και αποτελεσματική.

    Όχι οτι έχω την απαίτηση να το καταλάβετε εσείς. Αλλά είπαμε…
    Μας διαβάζουν και άλλοι!

  27. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Εσείς της «ριζοσπαστικής» aristeras, σου τα ξανάπα και κάνεις την «παλαβή» είσαστε αυτοί που ψηφίσανε το Μάαστριχτ – κι λίγα χρόνια πριν – την είσοδο της χώρας μας στην ΕΟΚ, είσαστε εσείς που πανηγυρίζατε στις ανατροπές των Σοσιαλιστικών χωρών και στελνατε αντιπροσώπους στο κόμμα του Γιέλτσιν, είσαστε εσείς που είσασταν με τους αμερικάνους όταν βομβαρδιζόταν η Γιουγκοσλαβία, είσαστε εσείς που πήγατε στο ΚΕΑ για να πάρετε τα «μπικικίνια» της Ε.Ε., είσαστε εσείς που έχετε για ήρωά σας τον Μπουχάριν, τον Σολζενίτσιν, τον Κύρκο και τον Φαράκο, τον Πρόντι και τον Μπλερ, τον Ομπάμα σήμερα, είσαστε εσείς που «προσκυνάτε» το μεγάλο κεφάλαιο και «δίνετε κώλο» για για την συνεργασία σας με το ΠΑΣΟΚ, είσαστε εσείς που μοναδικό σας πρόβλημα είναι το ΚΚΕ – όπως έδειξε και η στάση σας στην Ικαρία πρόσφατα, είσαστε εσείς που τορπιλίζατε το Κυπριακό Θέμα με την αποδοχή του Σχεδίου Ανάν, είσαστε εσείς που θέλετε απλώς ένα άλλο «Ευρωσύνταγμα», είσαστε εσείς που τρέχετε ως νέοι κολαούζοι πίσω από τους αμερικάνους – γνωστό είναι ότι πρώτοι πρώτοι τρέξατε να υπογράψετε στην αμερικάνικη πρεσβεία για τους δίδυμους πύργους κλπ. κλπ. κλπ.

    Ουκ έστιν αριθμός, αναφορές, που πιστοποιούν το πόσο γενίτσαροι είσαστε και τσιράκια του ιμπεριαλισμού.

    Όπως είπα χθες : ΟΥΣΤ από δω , κρυφοφασιστόμουτρα !

    Την καλημέρα μου !

  28. Ο/Η chaos λέει:

    @karioso
    Πλουραλισμός , πολυφωνία…και άλλα τέτοια ωραία, τα ακούμε συχνά. Και το ωραίο είναι ότι τα ακούμε από παντού. Και ο Γιωργάκης, και ο Κωστάκης και ο Αλέκος, ακριβώς το ίδιο λένε. Α, ξέχασα! Όλα αυτά είναι για την καλή λειτουργία της δημοκρατίας… Τι ωραία, τώρα που έχουμε πλουραλισμό και πολυφωνία, τώρα που η δημοκρατία σας λειτουργεί, κανείς δεν πληρώνει για να πάει το παιδί του σχολείο, κανείς δεν περιμένει 10 μήνες για να κάνει μια εγχείρηση, κανείς δεν είναι άνεργος, όλοι έχουν σταθερή δουλειά, όλοι έχουν μισθό σύμφωνα με τις ανάγκες τους…Τώρα αν τύχει και πας να πιάσεις δουλειά στη Ζώνη ή στην οικοδομή και δεν γυρίσεις λόγω έλλειψης μετρων ασφαλείας, είναι μια λεπτομέρεια. Λοιπόν, όταν ακούω αυτές τις ωραίες, είναι αλήθεια, λέξεις κουμπώνομαι. Και ξέρεις γιατί; γιατί η καθημερινότητα τους (σας) διαψεύδει…Κρατήστε λοιπόν τον πλουραλισμό σας και την πολυφωνία σας, παίξτε με τα κουβαδάκια σας εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ, αλληλοθαυμαστείτε για τις απόψεις σας, αλλά να ξέρετε ότι σας πήρανε χαμπάρι….Άκου πλουραλισμός….πλυφωνία….χε χε χε…
    Την καλημέρα μου σε όλους…

  29. Ο/Η karioso λέει:

    Τι κόλημα και αυτό με το Μάαστριχτ…
    Δηλαδή Φάρε πρίν το Μάαστριχτ είχαμε …Σοσιαλισμό;
    Δεν το κατάλαβα! Εγώ και πρίν και μετά το Μάαστριχτ, ενάντια στον καπιταλισμό αγωνίζομαι!
    Μάλιστα τώρα σε συνεργασία και με τούς υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης.

    Όσο δε για την συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ, τα έχουμε ξαναπεί. Άν πρόκειται για το καλό της Εργατικής Τάξης θα συνεργαστούμε ακόμη και με τον διάβολο (οπως λέει πριν απο μας ο Λένιν), χωρίς να ζητήσουμε την… άδεια του ΚΚΕ.

    Πάντως με τα σημερινά δεδομένα, άδικα …ελπίζεις σε τέτοια συνεργασία.

  30. Ο/Η γιάννης μ λέει:

    εκεί είναι και η διαφορά karioso …εσύ αντιλαμβάνεσαι (δεν εννοώ προσωπικα μην παρεξηγηθώ) την δημόσια διαφοροποιήσηση θεμιτή κατάσταση ,εγώ την διαφωνία την εκφράζω στα αντίστοιχα όργανα του κόμματος……διαφορά λειτουργίας………………

  31. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Μάλλον εσύ έχεις κόλημα με την αλήθεια !!!

    Και δεν αγωνίζεσαι ενάντια στον καπιταλισμό! Κάθε άλλο, μάλιστα! Είσαι «τσιράκι» του καπιταλισμού και μην κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις …
    Αλλά και να μην καταλαβαίνεις εσύ, καταλαβαίνουν αυτοί που «σε διαβάζουν», να είσαι σίγουρος γι αυτό … είδες το σημερινό γκάλοπ ;;; Το είδες !!!
    Από 16 και βάλε %, πέσατε στο 10,8 % !!!
    Άρα, φαίνεται πεντακάθαρα ποιος έχει δίκιο !

    Άσε τις εξυπνάδες, παραδέξου επιτέλους, ότι τόσους μήνες που ήσουν κάθετος εναντίον της συνεργασίας συν πασοκ, ξαναδές τα σχόλιά σου για να πειστείς, μας πούλαγες φούμαρα και πράσινα άλογα !!!

    Όμως, καλύτερα, για να πάτε στον πάτο (γιατί εκεί θα πάτε, να με θυμάσαι) και τα δυο κόμματα της σοσιαλδημοκρατίας, του αστικορεφορμισμού, υπηρέτες της Ε.Ε., των ΕΠΑ, του ιμπεριαλισμού.

    Το Κόκκινο Φάντασμα του Κομμουνισμού (π.χ. Ικαρία) θα σας κυνηγάει συνέχεια και σας στον σύριζα και το πασοκ, μέχρι να σας … φάει !!! 😀

  32. Ο/Η faros λέει:

    γιάννης μ: Καλησπέρα. Λες να κατάλαβε τι λες ;;;;;;

    Μπα δεν νομίζω ! 😆

  33. Ο/Η karioso λέει:

    @γιαννης μ:
    Φίλε μου συμφωνώ απολύτως. Δεν έχω να σου πώ τίποτε επ’αυτού. Είναι θέμα διαφορετικής προσέγγισης. Εγώ θεωρώ οτι η κατοχύρωση του να εκφράζω την άποψη μου όπου και όπως θέλω, αποτελεί κατάκτηση της αριστεράς. Εσύ πάλι πιστεύεις οτι κατάκτηση είναι να λές την άποψη σου όπως και όπου σού επιτρέπουν. Είναι ακριβώς η αστική αντίληψη για την ελευθερία έκφρασης.

    @Φάρος:
    Φάρε μου, τι έγινε; Άρχισες να πιστεύεις τα γκάλοπ; Μέχρι χθές τά έλεγες «στημένα».

    Αλλά ας μην σου χαλάσω το χατήρι! Γιά να δούμε τί λένε τα γκάλοπ: Ο ΣΥΡΙΖΑ απο 5% στίς εκλογές, υπερδιπλασιάζει τις δυνάμεις του και φτάνει το 10,8 %.

    Αντιθέτως το ΚΚΕ απο 8% πέφτει στο 7%.

    Πάντως για μία ακόμη φορά θα σου επισημάνω οτι κανείς μας δεν δίνει σημασία στα (στημένα ή μή) γκάλοπ.

    Η μεγαλύτερη απόδειξη της ανόδου μας είναι το μένος του ΚΚΕ . Όσο μεγαλώνει η επιροή μας, τόσο περισσότερο γαυγίζετε εναντίον μας. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα, αν ακούσει κανείς το ΚΚΕ, θα νομίζει οτι άλλη πολιτική δύναμη πέραν του ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Αυτό είναι το καλλίτερο γκάλοπ για μάς.

    Βέβαια η στάση σας αυτή, μπορεί να δείχνει την άνοδο μας αλλά παράλληλα είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορούσατε να κάνετε στο κεφάλαιο.
    Σας βλέπει να τηρήτε τις συμφωνίες σας για τορπιλισμό της ενότητας της Αριστεράς και τρίβει τα χέρια του.

    Και να σταματούσατε εκεί…
    Ακόμα και σε οικονομικές «δραστηριότητες» σας έχει για αιχμή του δόρατος. Παράδειγμα το μεγάλο φαγοπότι δημάρχων τού ΚΚΕ και μεγαλοεργολάβων στην Ικαρία. Πρωτεργάτες τα φυντάνια σας σε μία απο τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές στο Ανατολικό αιγαίο. Με αντάλαγμα βέβαια εκατομμύρια ευρώ απο την ρεμούλα.

    Και κάτι ακόμη. Εξακολουθώ να είμαι κάθετος για την συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ που βλέπεις στόν ύπνο σου.
    Όμως για μία ακόμη φορά σου επαναλαμβάνω: Αν πρόκειται για το καλό της εργατικής τάξης θα ακολουθήσουμε τη ρήση του Λένιν. Θα συνεργαστούμε ακόμη και μέ τον…Γερμανό!
    Και βέβαια οι τελευταίοι που θα ρωτήσουμε θα είναι η Καννέλη, ο Γκλέτσος ή το υπόλοιπο ΚΚΕ!

  34. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Τελικά έχεις μεγάλο πρόβλημα με το ΚΚΕ !

    Αναριωτιέμαι πολύ συχνά, για ανθρώπους σαν και σένα, γιατί τόσο μίσος και εμπάθεια εναντίον του ΚΚΕ, μέχρι του σημείου η λάσπη και το ψέμμα να το έχετε κάνει επιστήμη !

    Μειωμένης αντίληψης, φυσικά, δεν είσαι !
    Πολιτικά ανενημέρωτος, φυσικά, δεν είσαι !
    Αφού προέρχεσαι από αγωνιστική οικογένεια, γνωρίζεις καλά τους αγώνες των κομμουνιστών και του ΚΚΕ !
    Παριστάνεις τον άξιο μαθητή του Γκέμπελς, γνωρίζοντας καλά ότι πλέον αυτό «δεν πιάνει»!
    Χρησιμοποιείς τα επιχειρήματα, που μόνο ακροδεξιοί και φασίστες χρησιμοποιούν, αδιαφορώντας αν γίνεσαι καταγέλαστος !
    Αναδεικνύεις ζητήματα που και έχουν απαντηθεί στην κοινωνία και έχουν καταπέσει παντιοτρόπως και – ειδικά στο θέμα της Ικαρίας – αποδίδεις στο ΚΚΕ συμπεριφορές και πραχτικές που είναι «αποκλειστικό προνόμοιο» του ΣΥΡΙΖΑ, όπως π.χ. η τελευταία θετική ψήφος σας στην Ευρωβουλή για την δικαστική συνδρομή των ερήμην καταδικαζομένων (θετική ψήφος Παπαδημούλη).
    Προσπαθείς να μειώσεις πολιτικά ή άλλα καταξιωμένα επαγγλματικά και όχι μόνον πρόσωπα, δείχνοντας μια μικροψυχία, μια δηλητηριασμένη σκέψη, καρδιά γεμάτη μίσος, που να με συγχωρείς αλλά χρήζεις ιατρικής παρακολούθησης !

    Τί συμβαίνει λοιπόν με σένα ;;;

    1. Έχεις, τελικά, σχέση με τα «επίθετα» που σε «λούζω» ;;;
    2. Παίζεις με την … νοημοσύνη σου ;;;
    3. Παίζεις κάποιο άλλο … παιγχνίδι ;;;
    4. Εκτελείς … υπηρεσία ;;;
    5. Είσαι … πραγματικός ;;;

    υ.γ. αρχίζω να πιστεύω ότι εκείνο το poor karioso, αποδίδει ελάχιστα την πραγματικότητα … 😆

    Την Καλημέρα μου.

  35. Ο/Η chaos λέει:

    @karioso
    Καλά, αυτό το ωραίο το έχεις πει καναδυό φορές εδώ. Ότι δλδ και πριν το Μάαστριχτ καπιταλισμό είχαμε και μετά το Μάαστριχτ καπιταλισμό έχουμε. Βρε συ, αυτά λέτε και ακόμα δεν σας έχουν πάρει με τις πέτρες;;;; Δλδ αφού δεν έγινε και τίποτα που το ψηφίσατε αφού δεν άλλαξε το σύστημα….Έλεος….!!!!!
    @faros
    Μη πολυδίνεις σημασία σε αυτά τα γκάλοπ και μην βγάζεις συμπεράσματα από αυτά. Αν θυμάσαι στην τελευταία εκλογική αναμέτρηση κανένα γκάλοπ δεν έδινε στο ΚΚΕ πάνω από 6%. Το αποτέλεσμα ήταν 2 μονάδες παραπάνω και κάτι ψιλά. Τώρα μας έχουν φτάσει και στο 7,6%. Κάτι λέει αυτό αλλά είναι πραγματικά αναξιόπιστα, αφού είναι κατά παραγγελία από συγκεκριμένα συμφέροντα….
    Καλημέρα…

  36. Ο/Η γιάννης μ λέει:

    όπου μου επιτρέπουν???καλό κι αυτό…υποχρέωσή μου είναι από τα καταστατικό του κόμματος να εκφράζω την διαφωνία μου,για αυτό υπάρχουν και τα όργανα…αντίθετα το άλλο που λές ότι είναι καλό,εγω το λέω «ψάρεμα σε θολά νερά»…να ικανοποιήσουμε και τον karioso και τον γιάννη και τον τέτοιο και τον πάτιο και όποιος μας κάτσει καλό είναι

  37. Ο/Η karioso λέει:

    Φάρε μου νομίζω οτο ξύπνησες «αρπαγμένος». Γιατί; Μήπως είδες κακό όνειρο; Μήπως είδες οτι η επανάσταση ξεκίνησε και το ΚΚΕ ήταν «στην απέξω»;
    Μήπως οτι έγιναν οι εκλογές και ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε μεγάλο ποσοστό;
    Ψέμματα (προς το παρών) είναι και τα δύο!!!

    Ελπίζω πάντως τώρα να ηρέμισες και να δείς πιό νηφάλια αυτά που σου γράφω.

    Γιατί θυμώνεις με αυτά που σου γράφω για τους συντρόφους σου στην Ικαρία; Όλες οι οικολογικές (και όχι μόνο) οργανώσεις του Αν. Αιγαίου έχουν ξεσηκωθεί με το οικολογικό έγκλημα που πάει να συντελεστεί!

    Και κάτι άσχετο. Ο Χριστόφιας παραμένει σύντροφος; Δεν είδα να τον στηρίζετε στις απευθείας διαπραγματεύσεις που ξεκινά.
    Μήπως άρχισε και αυτός να διολισθαίνει προς τον…οπορτουνισμό;

  38. Ο/Η γιάννης μ λέει:

    συμπλήρωμα…μπορεί εσύ karioso να μην ασχολήσε με τα γκαλοπ ,αλλά δες πόσοι από τον συριζα (βουλευτες-ευρωβουλετής κυρίως) τα έχουν κάνει σημαία και με το ηλίθιο χαμογελάκι κάνουν περισπούδαστες δηλώσεις και αναλύσεις

  39. Ο/Η faros λέει:

    chaos: Γεια και χαρά σου. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου !

    γιάννης μ (1) : Σε ποιον μιλάς για Όργανα ;;; Δεν πιστεύω στον karioso !!! Ξέρεις, αυτός, τα μόνα όργανα που ξέρει, είναι αυτά της Ε.Ε. και των ΕΠΑ !!!!!!!!!

    karioso: Μήπως απάντησες σε κανένα από τα ερωτήματάμου και δεν το … κατάλαβα ;;;

    Μπα δεν νομίζω !!! Ως συνήθως, «άλλα λόγια ν΄αγαπιώμαστε» !!!!!!!!!!!!

    1. Οι μόνες Οργανώσεις που ξεσηκώθηκαν, είναι αυτές που … διατηρείς στον αρρωστημένο εγκέφαλό σου και στην … καλπάζουσα φαντασία σου !!!!
    Είπαμε, θα το δεις αυτό, στις επόμενες εκλογές …

    2. Ο κ. (ξέρεις κ. = κύριος, αλλά τι να πεις και συ , ποιος έχασε την ευγένεια για να την βρεις εσύ !!!!!!!!!!!) Χριστόφιας, και φυσικά είναι Σύντροφος – άνοιξε καμιά φορά και κανένα Ριζοσπάστη, δεν θα πάθεις … απολύτως τίποτα, ίσα-ίσα θα μάθεις και πολλά !!! Μήπως αυτό … φοβάσαι και δεν διαβάζεις Ριζοσπάστη ;;;; Λέω, μήπως ….

    γιάννης μ (2) : Άσε τι λένε σήμερα ! Να δεις τα σχόλια και του karioso και των άλλων συριζαμένων όταν τα γκάλοπ τους έδιναν 18% !!!!!!!!!!
    Βέβαια, τους θυμόμαστε και στα κανάλια … που είχαν καβαλικέψει … μια καλαμιά ο καθένας και … κοκορεύονταν … σήμερα κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν …
    Δεν πειράζει, κατάλαβε ο Λαός !

  40. Ο/Η karioso λέει:

    Φαρος λέει: «Είπαμε, θα το δεις αυτό, στις επόμενες εκλογές …»

    Φάρε τι θα πεί αυτό; Οτι οι δημαρχοι του ΚΚΕ στην Ικαρία θα ξαναβγούν; Και λοιπόν;
    Αυτό τούς εξιλεώνει; Δηλαδή και ο Κακλαμάνης στήν Αθήνα είναι καλός επειδή …εκλέγεται;

    Κάτι ακόμη…
    Με «κατηγορείς» οτι δεν απάντώ στίς ερωτήσεις σου. Ποιές ερωτήσεις;
    Αυτές;
    » . Παίζεις κάποιο άλλο … παιγχνίδι ;;;
    . Εκτελείς … υπηρεσία ;;;
    . Είσαι … πραγματικός ;;;»

    Ε όχι ρε Φάρε! Τέτοιες ασφαλίτικες ερωτήσεις δεν απάντησα όταν περνούσα απο …κανονική ασφαλίτικη ανάκριση.
    Θα τις απαντήσω τώρα σε σένα;

    Θα σου κάνω και γώ μιά ερώτηση.
    Αύριο που όλη η Ελλάδα θα κράζει τον νεοφιλελευθερισμό στην ΔΕΘ, εσείς έμαθα οτι θα παίζετε με τα κουβαδάκια σας στην παρακάτω γειτονιά.
    Τι φοβάστε; Μήπως αντιληφθεί ο Καραμανλής οτι τον κράζετε και σας κόψει το συγχαρητήρια;

  41. Ο/Η faros λέει:

    karioso: Τί έκανες ;;;; Περνούσες … ασφαλίτικη ανάκριση ;;;;;; Πότε, ρε μάγκα ;;;;;;;;
    Στον … ύπνο σου ;;;;;;;;;;;;

    Χα χα, άρχισες να τα … «χάνεις» !!!

    Ξέρεις στην ΔΕΘ, εκεί που οι «δικοί σου», θα κάθονται δίπλα δίπλα με την εργοδοτική ΓΣΕΕ, εμείς, το ΠΑΜΕ και άλλες ταξικές δυνάμεις, θα διαδηλώνουμε ενάντια στα αφεντικά σας , ΕΕ – ΕΠΑ – ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ !!!

    Να σου θυμίσω τί έγινε πέρσυ ;;;;;;;;

    Μπα, δεν θα ήθελες !!!!!!!!!

  42. Ο/Η γιάννης μ λέει:

    το ΠΑΜΕ θα είναι εκεί που πρέπει και που είναι πάντα…έξω από την αίθουσα που έχει στηθεί το πανηγυράκι (με την συμμετοχή των πουλημένων συνδικαλιστικων ηγεσιών) ή την θεατρινίστικη απουσία με το σχίσιμο προσκλήσεων παρουσία καναλιών βλ.δικηγοτικός σύλλογος (΄μαντέψτε ποιός έχει στηρίξει τον σημερινό τους πρόεδρο)
    ρητορική ερώτηση…φέτος οι εργατοπατέρες και το κακό συναπάντημα θα κάνουν πορεία ή θα έχουμε τις περσυνές χαριτωμενιές????

  43. Ο/Η faros λέει:

    γιάννης μ: Θα «προσπαθήσουν» να κάνουν … πορεία … έχουν και «επέτειο» φέτος … θα δούμε τι θα τους «προκύψει» …

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: