Πρόσφατα, οι υπουργοί απασχόλησης των χωρών-μελών της ΕΕ, πήραν την κατάπτυστη απόφαση για το 65ωρο!
Όμως, η σχετική οδηγία, που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει τη σφραγίδα της απαίτησης εκτός από των βιομηχάνων (UNICE), αλλά και της λεγόμενης Συνομσπονδίας Ευρωπαϊκών Συνδικάτων (ΣΕΣ), μέλος της οποίας είναι η ΓΣΕΕ!
Αυτοί ήταν, που άνοιξαν την κερκόπορτα για το 65ωρο!
Και φυσικά, εκτός από το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ, δεν βλέπουμε την “διάθεση” των άλλων “αριστερών” δυνάμεων να καταγγείλουν το γεγονός!
Και φυσικά, ούτε λόγος για την αποχώρηση της ΓΣΕΕ από ένα καθαρά φιλομονοπωλιακό και αντεργατικό μόρφωμα, όπως είναι η ΣΕΣ!
Μήπως, λέω μήπως, από δω κάποιοι … “λαλίστατοι” επισκέφτες μου, θα το κάνουν ;;;
Αναμένω !
Ιουνίου 15, 2008 σε 3:12 μμ |
Όλοι οι άλλοι, οι εκτός ΚΚΕ μόνο κερκόπορτες ανοίγουν!
Ιουνίου 15, 2008 σε 7:41 μμ |
σ.Φάρε δίνεις αγώνα και σε σέβομαι αν και σε αγαπώ ούτως ή άλλως
Αν δεν κάνουμε όμως αγώνα ατομικής ανάλυσης
δεν κάνουμε τίποτα
Μη με παρεξηγήσεις λόγια της θεωρείας είναι αυτά
προσαρμομένα στην εποχή μας
να είσαι πάντα καλά
Ιουνίου 15, 2008 σε 7:58 μμ |
giannis xania: Αυτός είναι ο σκοπός μου. Το ξεμπρόστιασμα των … κερκοπορτάδων, για να σταματήσει ο λαός να τους πιστεύει …
ελένη: Δεκτές οι παρατηρήσεις σου, απόλυτα δεκτές και δικαιολογημένες …
Ιουνίου 15, 2008 σε 10:00 μμ |
ela fare… kaı edo to akel se stırızeı….
http://www.haravgi.com.cy/uploads/upload/files/260343037.pdf
Ιουνίου 16, 2008 σε 11:46 πμ |
Φάρε καλημέρα,
δυστυχώς το 65ωρο (και πολύ παραπάνω ίσως) ισχύει στον άθλιο Ελληνικό ιδιωτικό τομέα εδώ και χρόνια και η ΓΣΕΕ δεν έχει κάνει τίποτε γι αυτό.
Όμως, ο ιδιωτικός τομέας είναι ΑΘΛΙΟΣ γιατί συναλλάσεται και εκβιάζεται από ένα ΤΡΙΣΑΘΛΙΟ δημόσιο τομέα, οι συντεχνίες του οποίου βρίσκουν αμέριστη συμπαράσταση από την εκάστοτε αντιπολίτευση (και το ΚΚΕ αν δεν κάνω λάθος), ακόμη κι όταν δεν έχουν δίκιο.
Ιουνίου 16, 2008 σε 1:38 μμ |
Πολύ Καλημέρα σου αγαπητέ, freedomlog, το έχω αντιληφθεί ότι “πήζεις” … εγώ πλέον ως συνταξιούχως μόνο πνευματικά συμπαρίσταμαι …
υ.γ. μην βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα για το ΚΚΕ (θερμή παράκληση) … το κόμμα και για σένα παλεύει, απλά είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό και από σένα και από άλλους, είναι δύσκολο …
Ιουνίου 16, 2008 σε 2:56 μμ |
freedomlog: esı tı kaneıs gıafto; mampsımıreıs gıa tın athlıotıta tıs katastasıs; kaı vıthızese esı apo tı mıa se megalıterı apogoıtefsı kaı ı katastası se akomı megalıterı athlıotıta… gıa vges sto dromo, palepse me to kke, des apo proto herı tı ıkanopoıısı tou na paleveıs gıa katı kaı ta ksanaleme…
Ιουνίου 16, 2008 σε 4:24 μμ |
Φάρε ευχαριστώ για τη συμπαράσταση.
Δε βγάζω βιαστικά συμπεράσματα, λέω ότι οι συγκεκριμένες “μορφές πάλης” τελικά και κακό κάνουν σε όλους, και αποτέλεσμα δε φέρνουν.
Το ΚΚΕ μου είπες παληότερα τα θέλει όλα κρατικά, με γειά του με χαρά του αν νομίζει ότι έτσι είναι καλύτερα και να εφαρμόσει ότι θέλει όταν πάρει την εξουσία. Τώρα όμως μου προκαλέι πολλές απορίες η υποστήριξη του προς τις δημόσιες επιχειρήσεις (ιδιαίτερα) και προς τους καλοβολεμένους (και καλοταϊσμένους) συνδικαλιστές του δημοσίου. Αν αυτοί λένε ότι παλέυουν για μένα, να μου λείπει. Οι δημόσιες επιχειρήσεις τύπου ΟΤΕ, ΔΕΗ, Ολυμπιακή, ΠΥΡΚΑΛ, κλπ έχουν βλάψει και συνεχίζουν να βλάπτουν όλους τους Έλληνες και κυρίως τους “πραγματικά” εργαζόμενους γιατί αυτοί οι κύριοι (και κυρίες) δεν εργάζονται. Κοντά σ’ αυτούς οι αυθεντικοί δημόσιοι υπάλληλοι (Εφορίες, Ταμεία, κλπ), που αντί για υπηρέτες του λαού μας έχουν κάτσει στο σβέρκο χειρότερα κι απ’ τους Τούρκους.
Για όλα αυτά “επαναστατώ” Φάρε ενανίον όσων θεωρούν την υποστήριξη αυτού του δημοσίου “επανάσταση”.
Ιουνίου 16, 2008 σε 10:50 μμ |
freedomlog: Σε παρακάλεσα να μην βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα … και όμως συνεχίζεις …
Συμφωνούμε απόλυτα με τις διαπιστώσεις που κάνεις !
Μόνο που ξεχνάς μια “πικρή” αλήθεια !
Αυτό το δημόσιο που περιγράφεις δεν είναι αποτέλεσμα της πολιτικής του ΚΚΕ, αλλά αποτέλεσμα της πολιτικής των κομμάτων της λεγόμενης ελεύθερης οικονομίας (εμείς αυτό το λέμε καπιταλισμό), που κατά βάθος και εσύ υποστηρίζεις και ψηφίζεις για χρόνια ή κάνω λάθος ;
Επίσης, φίλε μου, οι διορισμοί γίναν από όλους εκτός από το ΚΚΕ, έτσι δεν είναι;
Τί φταίει το ΚΚΕ αν οι υπάλληλοι συμπεριφέρονται έτσι ;;
Και θέλω να σου πω ότι και γω υπήρξα υπάλληλος και αν θέλεις να σου δώσω στοιχεία να ρωτήσεις για μένα … δεν είναι όλοι οι υπάλληλοι “βλαβεροί” πολλοί απ΄αυτούς δίνουν όλο τους τον εαυτό για την εξυπηρέτηση του λαού.
Αυτό το δημόσιο είναι Καπιταλιστικό και στόχος ανειρήνευτος για μας είναι να το αντικαταστήσουμε εκ βάθρων – άλλο αν οφείλουμε να υποστηρίζουμε δίκαια αιτήματων των εργαζόμενων, αν κάποια από αυτά δεν τα θεωρείς δίκαια να το συζητήσουμε, όχι όμως να αφορίζουμε συλλήβδην τα πάντα, σ΄αυτό δεν συμφωνώ.
Ιουνίου 17, 2008 σε 8:17 πμ |
@cypriotcommunist καλημέρα, η “πάλη στους δρόμους” απλά δίνει άλοθι σε αυτούς που υποτίθεται ότι πολεμάς και ταλαιπωρεί αυτούς που υποτίθεται ότι υποστηρίζεις. Δε νομίζω ότι μεμψιμοιρώ διαπιστώνοντας ποιός φταίει, όσο για το τι κάνω υπάρχει ένα παληό τραγουδάκι που λέει “λιγότερα συνθήματα και πιο πολλή δουλειά”. Απο συνθήματα μπουχτίσαμε, προσπαθώ λοιπόν να δουλεύω περισσότερο, να παράγω πιό ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, και να βελτιώνω τον εαυτό μου διαβάζοντας και συζητώντας. Αλλά και τη δουλειά μας δε μπορούμε να κάνουμε χάρη σ’ αυτό το “υπέροχο” δημόσιο.
Φάρε καλημέρα, αν ήσουν δημόσιος υπάλληλος μπορεί να προσπαθούσες αλλά ένας κούκος δε φαίρνει την άνοιξη και δε μπορείς να καταλάβεις τι σημαίνει το Ελληνικό δημόσιο για έναν μη δημόσιο υπάλληλο, ιδιαίτερα αν έχεις ζήσει έστω για λίγο σε κάποια άλλη χώρα όπου το δημόσιο πραγματικά υπηρετεί τον πολίτη. Έτσι για να ζήσεις αυτή την “εμπειρία” πήγαινε μια μέρα στην εφορία και πες πως θέλεις να κάνεις έναρξη επαγγέλματος σαν ελεύθερος επαγγελματίας, κάτι που σε άλλες χώρες γίνεται σε 1-2 μέρες, εδώ θα σου πάρει ένα μήνα και θα σε κοιτάνε όλοι σαν εγκληματία.
Το ΚΚΕ “φταίει” (και δεν είναι βιαστικό συμπέρασμα αυτό) γιατί υποστηρίζει τυφλά κάθε διεκδίκηση των συνδικάτων του δημοσίου εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Δε μπορείς μόνιμα να υποστηρίζεις οποιονδήποτε αρκεί αυτός να είναι αντίθετος στην κυβέρνηση, χωρίς να εξετάζεις αν έχει δίκιο ή όχι. Η λογική “ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου” δεν οδηγεί πουθενά.
Θα μου επιτρέψεις επίσης να σου επισημάνω ότι καπιταλισμός ελεύθερης οικονομίας. Ο καπιταλισμός δε θέλει ελευθερίες και τις καταπνίγει όπου μπορεί. Η ελεύθερη οικονομία την οποία όλοι βρίζουν στην Ελλάδα χωρίς να την έχουν δεί ποτέ, δεν συμβαδίζει με τον καπιταλισμό.
Ιουνίου 17, 2008 σε 8:42 πμ |
Μεταξύ “καμοιταλισμού” και “ελεύθερης οικονμίας” είχα βάλει το χαρακτήρα διάφορο αλλά δεν εμφανίστηκε …
Ιουνίου 17, 2008 σε 9:05 πμ |
freedomlog: Καλημέρα κι από δω.
Ήμουν υπάλληλος σε ΔΕΚΟ και δεν ήμουν ο “κούκος”. Απ΄την άλλη και πολλοί “πελάτες” δεν συμπεριφέρονται σωστά. Είναι λάθος να θεωρείς τον υπάλληλο “υπηρέτη σου” είναι ένας εργαζόμενος που προσπαθεί κι αυτός να θρέψει τον ευατό του και την οικογένειά του βασισμένος στις λειτουργίες της υπηρεσίας που δουλεύει που τις θέσπισαν άλλοι …
Αντί φίλε μου να χτυπάμε το … σαμάρι, μήπως ήρθε ο καιρός να χτυπήσουμε το … γαϊδούρι ;;;; Λέω μήπως ;;; Και φυσικά εννοώ τα κόμματα που μας κυβέρνησαν τόσα χρόνια και που φέρνουν την ευθύνη … Το να ρίχνουμε το φταίξιμο στους υπαλλήλους … απλά ξεμπερδεύουμε και από τις δικές μας ευθύνες (όσοι … ) για την ψήφο μας …
Θα σου πω ένα παράδειγμα για τη Γερμανία π.χ.
Πριν τρία χρόνια ήταν ο γυιος μου στο Μόναχο. Του κόψαν το πρωί μιας ημέρας το τηλέφωνο γιατί δεν πλήρωσε τον λογαριασμό. Πάει λοιπόν το απόγευμα και το ταχτοποιεί. Ξέρεις πότε το συνδέσαν;;; Μετά … τρεις ημέρες !!!
Εδώ θα στο συνδέσουμε σε μία ώρα (εκτός αν το … αντιληφθείς … κυριακάτικα !)
Για την Ελλάδα θα σου πω ότι έκανα έναρξη επαγγέλματος του γυιού μου σε μισή ώρα!
(φυσικά και μπορώ να στο αποδείξω !!!). Άλλο αν θες να δημιουργήσεις εταιρεία.
Εν πάσει περιπτώσει στο ξαναείπα τους υπαλλήλους πρώτον τους διορίζει το ΠΑΣΟΚ ή η ΝΔ και τους νόμους βάσει των οποίων δουλεύουν, πάλι αυτοί τους φτιάξαν.
Σε παρακαλώ να μου πεις συγκεκριμένα ποιο παράλογο αίτημα εργαζομένων υποστήριξε το ΚΚΕ. Αόριστα αν τοποθετείσαι δεν μπορώ να σου απαντήσω. Και μην μιλάς σαν να είναι σε αντίθεση και αντιπαράθεση ο δημόσιος υπάλληλος με το Κοινωνικό σύνολο, το ίδιο πράγμα είναι και ο υπάλληλος ανήκει στο κοινωνικό σύνολο.
Ο “εχθρός” είναι ο κεφαλαιοκράτης και όχι ο διπλανός σου εργαζόμενος (είτε ιδιωτικός είτε δημόσιος είτε … ).
Φίλε μου, δεν είναι δική μας εφεύρεση ότι ο Καπιταλισμός είναι αυτό που λένε αλλιώς Ελεύθερη Οικονομία. Είναι διεθνής ορολογία. Το να μην το παραδέχεται κάποιος δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Είναι σαν να μου λες δεν είναι τώρα μέρα αλλά νύχτα. Δεν γίνεται φίλε μου να διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα και πάνω σ΄αυτό να στηρίζεις επιχειρηματολόγία … δεν γίνεται …
Αυτό που υπάρχει στις ΗΠΑ, στην ΕΕ, στην Ελλάδα είναι Καπιταλισμός ή αλλιώς Πολιτικοοικονομικό σύστημα της Ελεύθερης Αγοράς.
Ιουνίου 17, 2008 σε 9:50 πμ |
Φάρε ίσως ζούμε σε διαφορετική χώρα, ή ίσως το “Κράτος των Αθηνών” διαφέρει από την επαρχία.
Ο δημόσιος υπάλληλος είναι εκεί για να διευκολύνει αυτόν που εξυπηρετεί, όπως ακριβώς ο σερβιτόρος είναι εκεί για να σερβίρει φαγητό. Σιγουρα υπάρχουν καλοί δημόσιοι υπάλληλοι. Σίγουρα υπάρχουν και πολλοι τεμπέληδες βολεμένοι στη μονιμότητα και καλυπτόμενοι από τους συνδικαλιστές. Δεν είναι σαμάρι οι δημόσιοι υπάλληλοι Φάρε, είναι κυριολεκτικά μέρος απ το γαϊδούρι. (και πάλι δε μιλώ για όλους αλλά για την κακή πλειοψηφία)
Ο κακός πελάτης πάντα υπάρχει αλλά δεν καίς και τον καλό μαζί του. Ποτέ δε φώναξα σε δημόσιο υπάλληλο και πάντα ταλαιπωρούμαι. Δε φταίει κανένα κράτος γι αυτό. Φταίει ο/η συγκεκριμένος υπάλληλος που ενώ περιμένω υπομονετικά με γράφει και μιλάει στο τηλέφωνο για τη χθεσινή του εκδρομή, φταίει ο προϊστάμενος του που όταν πάω να παραπονεθώ τρώει τυπόπιτα και με κοιτάει ειρωνικά και με νεύμα μου λέει να μη συνεχίσω (παραδειγμα απ το ΤΕΒΕ).
Η σύνδεση του ΟΤΕ που αναφέρεις σε μία ώρα εδώ δεν υπάρχει και μόνο σαν ανέκδοτο μποπρεί να ακουσθεί. Με συγχωρείς αλλά έτσι είναι και το έχω ζήσει δεκάδες φορές. Ευτυχώς σε λίγες μέρες ΟΤΕ τέλος για μένα.
Δυστυχώς ο δημόσιος υπάλληλος είναι απέναντι στην κοινωνία. Κι αυτό θα λυθεί μόνο αν γίνουν όλοι δημόσιοι υπάλληλοι
ή αν καταργηθούν τα σκανδαλώδη προνόμια που έχουν και αλλάξει η συμπεριφορά τους.
Συγνώμη για τον εκνευρισμό αλλά στο θέμα των δημοσίων υπαλλήλων είμαι απόλυτος. Και δεν είπαμε τίποτα και για τη διαφθορά …
Δε θα κουραστώ να επαναλαμβάνω ότι ο καπιταλισμός και η ελέυθερη αγορά είναι πράγματα ασύμβατα. Απλά ο καπιταλισμός (ειδικά στην Ελλάδα) έχει κατασυκοφαντήσει την ελεύθερη αγορά.
Ιουνίου 17, 2008 σε 2:02 μμ |
freedomlog: … ζούμε σε διαφορετική χώρα … δεν με έχεις συνηθίσει σε τέτοιο διάλογο !
Ας είναι … δεκτόν.
Μην υποτιμάς τον σερβιτόρο … η δουλειά του δεν είναι να σεβρίρει … η δουλειά του είναι να εξυπηρετεί τους πελάτες του αφεντικού του …
Είναι ένας μισθωτός που πουλάει τζάμπα την εργατική του δύναμη … ο εκμεταλλευτής του είναι ένας ιδιώτης που το πιο πιθανό είναι να είναι … δεξιοπασόκος …
Επειδή έχεις “πέσει” σε κακούς υπαλλήλους δεν μπορεί να τους παίρνει η μπάλα όλους, για τον έναν τον συγκεκριμένο, έκανες καταγγελία ;;;
Για τον ΟΤΕ στείλε μου στοιχεία και θα σε απαντήσω …
Το βλέπω ότι είσαι απόλυτος, ίσως έχεις και συ τα δίκια σου, όμως με κατηγορίες και αφορισμούς δεν θα λυθεί το πρόβλημα ίσα-ίσα θα διογκώνεται … αν δεν δεις ότι η ρίζα του κακού είναι το Καπιταλιστικό Κράτος που δημιούργησαν οι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, δεν θα καταλήξουμε πουθενά …
Αυτό είναι το πρόβλημα όχι με σένα μόνο, αλλά με πολλούς ανθρώπους, με την πλειοψηφία σήμερα τουλάχιστον. Δεν έχετε πειστεί ότι ΕΤΣΙ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ … Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΙΑ ΔΙΔΥΜΑ ΚΑΙ ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΑ !!!
Προφανώς δεν φταις εσύ (και οι άλλοι) … το φταίξιμο το ρίχνω σε μένα , σε μας, που δεν μπορούμε να σε (σας) πείσουμε με ορθά επιχειρήματα …
Ιουνίου 17, 2008 σε 6:30 μμ |
Αγαπητέ freedomlog, με συγχωρείς που παρεμβαίνω στη συζήτηση αλλα θεωρώ οτι η φράση σου:
“καπιταλισμός και η ελεύθερη αγορά είναι πράγματα ασύμβατα”
δεν έχει καμία ιστορική ή πολιτική βάση.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξει ο Καπιταλισμός, είναι η ανάπτυξη της ελεύθερης αγοράς.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο καπιταλισμός ξεκίνησε την συγκεκριμένη ιστορική περίοδο στην συγκεκριμένη περιοχή του κόσμου (Ευρώπη).
Μόνον εκεί υπήρχαν ώριμες συνθήκες για τη λειτουργία “αγοράς”.
Όσο και να ψάξεις δεν θα βρείς ούτε στο μικρότερο σημείο του πλανήτη (σε οποιαδήποτε ιστορική περίοδο), καπιταλιστικό σύστημα το οποίο να λειτουργεί έξω απο τα πλαίσια της “ελεύθερης αγοράς”. Είναι σαν να λέμε οτι μπορεί να υπάρξει αυτοκίνητο χωρίς μηχανή.
Αυτό που σίγουρα δεν μπορεί να λειτουργείσει με όρους “αγοράς”, είναι το σοσιαλιστικό σύστημα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν ούτε τα σοσιαλδημοκρατικά, ούτε τα “ανατολικά” σοσιαλιστικά πειράματα. Προσπάθησαν να συνδυάσουν πράγματα ασυμβίβαστα.
Έτσι τα μεν πρώτα στράφηκαν γρήγορα προς τον καπιταλισμό, τα δε δεύτερα κατέρρευσαν!
Ιουνίου 17, 2008 σε 7:30 μμ |
Φάρε η έκφραση μου ήταν μάλλον χιουμοριστική αλλά δε φάνηκε και τόσο καλά. Ζητώ συγνώμη.
Δεν υποτιμώ κανέναν. Απλά λέω ότι όπως όταν πας σε μια ταβέρνα περιμένεις να εξυπηρετηθείς έτσι και στο δημόσιο. Μόνο που αν η ταβέρνα είναι άθλια και ο σερβιτόρος κακός δεν ξαναπάς, ενώ με το δημόσιο δεν έχεις άλλη επιλογή.
Πολλές φορές έχω φάει το σαδισμό διαφόρων δημοσίων υπαλλήλων κι έτσι μου είναι αδύνατο να πεισθώ … Όσο για καταγγελία ναι έκανα κάποιες φορές και μετά τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα, από τελείως αδιάφοροι γίνονταν τελείως τυπικοί και σου γύριζαν πίσω τα χαρτιά για αστείες λεπτομέρειες. Τέλος πάντων, αυτό το δημόσιο δεν είναι κακό γιατί ταλαιπωρεί εμένα, εκείνο που μου τη “δίνει” είναι ότι αποτελεί αιτία καθυστέρησης όλης της χώρας. Ας είναι όμως, όχι μόνο δε μπορώ να το αλλάξω αλλά δυστυχώς και οι αποκαλούμενοι “προοδευτικοί” αυτής της χώρας είναι υπέρμαχοι αυτής της άθλιας συντήρησης. Οπότε δέχομαι την κατάσταση όπως είναι, θεώρησε τα προηγούμενα σαν “ξέσπασμα” και δείξε λίγη κατανόηση …
Ιουνίου 17, 2008 σε 11:26 μμ |
freedomlog: Χαιρετώ. Μόλις γύρισα σπίτι.
Είπαμε τούτο το Δημόσιο πρώτοι εμείς θέλουμε να το ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ – όχι απλά να το αλλάξουμε -, όμως η απόψή μου είναι ότι για όλα τα στραβάτου το λιγότερο που φταίνε είναι οι εργαζόμενοι. (και δεν νομίζω ότι το δημόσιο και μια ταβέρνα συγκρίνονται, είναι σαν να συγκρίνεις λάδι με ξύδι!)
Ασφαλώς και σε καταλαβαίνω, αλλοίμονο, περιγράφεις μια πραγματική κατάσταση αλλά ας έχουμε και την λύση του προβλήματος κατά νου …
Εγώ ξέρεις τί προτείνω … εσύ ;;;
Ιουνίου 17, 2008 σε 11:38 μμ |
karioso, με εντυπωσίασε το παραπάνω σχόλιό σου!
Πράγματι, είμαι στην ευχάριστη θέση, να συμφωνήσω απόλυτα με το σχόλιό σου και να σου δώσω και τα συγχαρητήριά μου για την απλή, συνετή και προπάντων πραγματιστική αναφορά σου.
Προς τί τα άλλα σχόλιά σου;;;
Με εξέπληξες …
Ιουνίου 17, 2008 σε 11:58 μμ |
ρε φάρε, συμφωνείς με τον καριόσο που μιλάει για κατάρρευση; είσαι εκτός γραμμής! ανατροπές είναι, παππούλη μου, ανατροπές!
Ιουνίου 18, 2008 σε 7:37 πμ |
@karioso στην Κίνα υπάρχει σοσιαλισμός (κατά δήλωσή τους), υπάρχει άκρατος καπιταλισμός και δεν υπάρχει καμμία ελεύθερη αγορά.
Ο καπιταλισμός καπελώνει, δεν θέλει την ελεύθερη αγορά. Για παράδειγμα θέλει ο “εθνικός προμηθευτής” του ΟΤΕ ελεύθερη αγορά; Όχι βέβαια αφού μας έχει στρογγυλοκαθήσει στο σβέρκο και τον χρυσοπληρώνουμε (άλλο ένα επίτευγμα του κρατισμού). Ο καπιταλιστής εκμεταλεύεται όπως σωστά λες τις συνθήκες τις ελεύθερης αγοράς, όπως και κάποια φασιστοειδή εκμεταλλέυονται το σοσιαλισμό.
Φάρε και @karioso, αν κάποιος εφάρμοζε τις αξίες του σοσιαλισμού σε μια πραγματικά ελεύθερη αγορά (χτυπώντας κάθε απόπειρα μονοπωλίου – συμπεριλαμβανομένων των κρατικών) νομίζω ότι θα είχαμε το τέλειο σύστημα
Τώρα πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Ίσως έφτασε η ώρα για νέα “φιλοσοφικά” ρεύματα.
Ιουνίου 18, 2008 σε 8:41 πμ |
Καλημέρα freedomlog.
Ξέρεις, το ζήτημα που θίγεις είναι μεγάλο !
Επέτρεψέ μου τα παρακάτω:
1. Ο καπιταλισμός είναι το πολιτικοοικονομικό σύστημα (στην ουσία κάθε σύστημα είναι ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, έχοντας φυσικά, την αρμόζουσα πολιτική εξουσία ως εφαρμοστή της) που αντικατέστησε την φεδουαρχία προερχόμενο από αυτήν ως φυσική συνέχεια. Απλά αντικατέστησε τους φεουδάρχες με τους καπιταλιστές και κοινωνικοποίησε την εργασία σε μεγάλο βαθμό. Βασικό χαραχτηριστικό του καπιταλισμού είναι η αναπτυγμένη εμπορευματική παραγωγή. Ο βασικός νόμος του καπιταλισμού είναι η εκμετάλλευση της μισθωτής εργασίας από το κεφάλαιο, δηλαδή είναι βασικό του γνώρισμα ο εκμεταλλευτικός του χαραχτήρας.
Και επειδή εκείνο που κινεί την καπιταλιστική αγορά (εμπορευματική παραγωγή – ανταλλαγή των εμπορευμάτων) είναι το χρήμα, τελειώνοντας τούτο το σχόλιο (1), να παραθέσω τι γράφει ο Σοφοκλής στην “Αντιγόνη” για το χρήμα :
“Είναι (σ.σ. το χρήμα) το μεγαλύτερο από όλα τα κακά του κόσμου, που έχει εξουσία”.
2. Ο Σοσιαλισμός, αγαπητέ φίλε freedomlog, είναι εκείνο το σύστημα που ΔΕΝ πατάει στον καπιταλισμό ως φυσική του συνέχεια (αυτά είναι απόψεις των συνασπισμένων και άλλων στην ουσία οπορτουνιστών και ρεφορμιστών) δεν είναι με άλλα λόγια ένας “πιο ανθρώπινος και πιο δίκαιος καπιταλισμός”, αλλά σκοπό του έχει την πλήρη κατάργηση του, δηλαδή την αντικατάσταση των εμπορευματικών σχέσεων παραγωγής και κατανομής με αυτές τις σοσιαλιστικές-κομμουνιστικές.
Η παραγωγή των προϊόντων δεν έχει σκοπό το κέρδος, αλλά την ικανοποίηση των αναγκών ολόκληρου του κοινωνικού συνόλου. Ο χρόνος εργασίας ως μέτρο της προσφοράς, περιορίζεται για να δώσει την ευκαιρία για ενεργή συμμετοχή του εργαζόμενου σε κάθε πτυχή της ζωής του ανθρώπου (πολιτισμός, μόρφωση, διοίκηση κλπ).
Το χρήμα χάνει την αξία του μέχρι του σημείου να μην χρειάζεται καν.
Τα βασικά μέσα παραγωγής ανήκουν στο κοινωνικό σύνολο και όχι σε μια χούφτα ανθρώπων.
Η λέξη “αγορά” έχει πλέον ασήμαντη αξία και προοπτική.
Όλα κινούνται στη βάση του λεγόμενου Κεντρικού Σχεδιασμού.
Η υγεία, η παιδεία, η πρόνοια, η ασφάλιση, παρέχονται δωρεάν (εντελώς, όμως) μια σειρά υπηρεσιών όπως οι επικοινωνίες, οι μεταφορές, η ενέργεια κλπ. με πολύ μικρό αντίτιμο, η προσφορά του καθένα αμοίβεται ανάλογα με αυτήν, κλπ., κλπ., κλπ, …
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν από αυτό το πρόχειρο σημείωμα (το ξαναείπα στο πλαίσιο του μπλογκινγκ δεν γίνεται να αγκαλιάσουμε το θέμα όπως πρέπει), ότι το “πάντρεμα” των δύο συστημάτων – που αρκετοί προωθούν και καλόπιστα – όχι μόνο είναι αδύνατο, αλλά επέτρεψέ μου και επικίνδυνο γιατί τρέφει αυταπάτες …
Ξανά την Καλημέρα μου.
Ιουνίου 18, 2008 σε 2:13 μμ |
Φάρε το χρήμα έχει υποστεί κι αυτό δυσφήμιση. Όπως δε φταίει το μπαρούτι που κάποιοι φτιάχνουν βόμβες, ούτε το μαχαίρι που κάποιος κάνει φόνο, έτσι και το χρήμα δε φταίει για την πλεονεξία κάποιων ανθρώπων.
Μου λες ότι θα μου παρέχεται δωρεάν παιδεία. Κι αν εμένα δε με ικανοποιεί το συγκεκριμένο σχολείο (δεν είναι δυνατόν όλα να λειτουργούν πανομοιότυπα) θα μπορώ να πάω αλλού; Αν ο δωρεάν γιατρός δε με ικανοποιεί, θα μπορώ να τον αλλάξω; Αν η δωρεάν επικοινωνία δε μου καλύπτει τις ανάγκες τι άλλη επιλογή θα έχω;
Ξέρεις ότι δε συμφωνώ καθόλου με τους κεντρικούς σχεδιασμούς γιατί ο άνθρωπος είναι περίπλοκος οργανισμός και είναι πολύ δύσκολο ένας κεντρικός σχεδιαστής να σχεδιασει για να καλύψει τις ανάγκες όλων. Εκτος αν εννοείς ότι θα πρέπει να προσαρμοστώ στα μέτρα του κεντρικού σχεδιαστή. Δε μου φαίνεται καθόλου ωραίο.
Η εικόνα που έχω διαμορφώσει είναι ότι οι πολιτικές επιλογές που είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα είτε είναι προσκολημένες στο παρελθόν και σε θεωρίες που διαμορφώθηκαν για άλλες συνθήκες, και δε διδάσκονται από λάθη (ΚΚΕ, ΝΔ) είτε ανακατεύουν διάφορες θεωρίες κατά πως νομίζουν ότι θα πάρουν πόντους στις δημοσκοπήσεις (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), είτε είναι λύκοι με προβιά αρνιού (ΛΑΟΣ). Τίποτε από αυτά δε μου λέει κάτι ελπιδοφόρο. Όλοι δε παρουσιάζονται σαν αποκλειστικοί μεσίες. Ξέρεις τι που λέει αυτό; πως όλοι θέλουν να αρπάξουν την κουτάλα από αυτό το “καταραμένο” κρατικό χρήμα.
Γι αυτό λέω πως έχει έρθει ώρα για μια άλλη πολιτική που να καταλαβαίνει ότι δε ζούμε στο 1800 και που θα λάβει υπόψη τα καλά των προηγούμενων και θα πετάξει στα σκουπίδια όσα οδήγησαν σε αποτυχίες.
Ιουνίου 18, 2008 σε 5:54 μμ |
Επειδή φεύγω ταξίδι τα λέμε αύριο μετά το απόγευμα … όμως αν ήταν τόσο εύκολο φίλε μου να σε πείσω από δω … τι να πω ο Σοσιαλισμός θα ήταν … επί θύρας !!!!
Οψόμεθα …